login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Frame layout (Opgelost)

Offline Aishla - 08/05/2008 19:38
Avatar van AishlaNieuw lid Ik heb een layout met divs, en een deel van mijn menu is nu inline frame, (in de menu div dus) maar dat zijn alleen de externe links, de internet staan gewoon op elke pagina van mijn site in de div, omdat anders die links in dat ene framepje openen. dus nu moet ik eigenlijk de content ook frame maken, zodat de interne links ook een een iframe kunnen en dan openen in het content frame, toch? als dat allemaal is gelukt, en ik heb dus 2 divs, met allebei een frame erin, moet ik dan daarvan iframes, of frames maken?
en ik weet dat het een domme vraag is, maar als je een layout hebt met frames, en het menu en de content zijn aparte frames, en je maakt een nieuwe pagina aan, moet je dan eigenlijk twee aparte pagina's maken, één voor de pagina waar op het frame zit, en één voor de pagina die het frame laat zien?
Hoop dat het hele verhaal logisch klinkt. voor opheldering kan je ook mijn site bekijken als je dat wilt: aishla.110mb.com, de bron kan je gewoon bekijken...

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 08/05/2008 20:13 (laatste wijziging 08/05/2008 20:33)
Avatar van Martijn Crew PHP dus je wilt dat de dingen die je in het menu aanklikt in je divje ernaast komen, of het nou een externe of interne link is?

zo ja, kan dat heel simpel met GET. Voor je interne links link je die zo

1. <a href='?pagina=home'>home</a>
  2. <a href='?pagina=splash'>splash</a>

externe links kun je ook zo doen, maar lijkt me niet zo veilig, dus zou dat zo doen:

1. <a href='?extern=youtube'>youtube</a>
  2. <a href='?extern=droomdal'>droomdal</a>

moment, nog bezig 

dan heb je je div waar je je info in wilt krijgen, daar zet je dit in:

1. if(isset($_GET['pagina'])){// er is een normale pagina
  2. $bestand=mysql_real_escape($_GET['pagina']);//zorgen dat mensen geen rare dingen doen
  3.  
  4. if(file_exists("mapnaam/".$bestand.".php")){ //kijken of het bestaat
  5. include_once"mapnaam/".$bestand.".php"
  6. }
  7. else{echo"Deze pagina bestaat niet!";}
  8. }//einde if(isset(pagina))
  9.  
  10. if(isset($_GET['extern'])){// er is een externe pagina
  11. $link=mysql_real_escape($_GET['extern']);//zorgen dat mensen geen rare dingen doen
  12.  
  13. if($link=="youtube"){$externtje="http://youtube.com";}
  14. elseif($link=="droomdal"){$externtje="http://droomdal.nl";}
  15. elseif($link=="kabouter"){$externtje="http://www.kabouters.nl";}
  16. else{$externtje="http://www.google.nl";}//en iets als er niets is
  17.  
  18. echo"<IFRAME scr=".$externtje." width=\"90%\" heigth=\"90%\"> </IFRAME>";
  19. }//einde if(isset(extern))
  20. else{
  21. include_once"map/home.php";
  22. }

zo, dat werd spontaan meer dan ik in gedachte had
Offline Aishla - 08/05/2008 20:56
Avatar van Aishla Nieuw lid woww... wat een brei van codes... ik snap er helemaal niks van! bedoel je dat de links nu dus gewoon kunnen openen in een div? en dat het dus niet persee in een een frame hoeft?
Offline Martijn - 08/05/2008 21:03
Avatar van Martijn Crew PHP als ik het goed gedaan heb, hoef je dat neer te zetten en wekt het in 1x

probeer een beetje te puzzelen wat het betekent, en je snapt het grootste deel wel 
Offline Aishla - 08/05/2008 21:07 (laatste wijziging 08/05/2008 21:07)
Avatar van Aishla Nieuw lid maar, hoef ik dan geen frame te maken in mijn content?
en moet ik dit stuk dan voor of na de div tag zetten?

Offline Giant - 08/05/2008 21:53
Avatar van Giant PHP beginner in de div tag, en je hoeft inderdaad geen frame te maken,
omdat dit scriptje een (tijdelijk) iframe aanmaakt...
Offline Martijn - 09/05/2008 10:44 (laatste wijziging 09/05/2008 10:47)
Avatar van Martijn Crew PHP dr zit wel 1 nadeel aan, je server moet php ondersteunen. Maar dat denk ik wel. Nadeel 2 is dat je het niet op je eigen computer kan testen, php moet online staan wil je het kunnen zien (tenzij je leuke programma's hebt)

als het je neit lukt, stuur maar een PM
Offline jc2 - 09/05/2008 12:03 (laatste wijziging 09/05/2008 12:05)
Avatar van jc2 PHP interesse Je hebt momenteel alle pagina's nog in HTML-formaat staan.
Je kunt dit simpel veranderen door .html, .htm in .php te veranderen.
Je host ondersteunt dit wel:
Citaat:
Here's what you'll get in the next 5 minutes...
...
PHP 5 - FREE!
...

Plaatscode: 8185

Als je bovenstaand bestand index.php noemt en je plaatst onderstaand bestand op je ftp-server als '.htaccess':
  1. DirectoryIndex index.php index.html index.htm

Dit zorgt ervoor dat index.php je startpagina wordt, als dit bestand ontbreekt, zoekt het resp. naar index.html en index.htm

Hopelijk kom je er zo uit.
Meer vragen? Laat maar horen!
Offline urqbz - 09/05/2008 13:08
Avatar van urqbz PHP interesse Twee dingen:
- I.p.v. iframe echoen, waarom niet gewoon includen?
- Waarom
  1. <?php
  2. // kleur
  3. if($link=="youtube"){$externtje="http://youtube.com";}
  4. // etc
  5. ?>
?

Doe dat zo:
$externtje = "http://www.".$link.".".$extensie
(ff een extra get parameter toevoegen met daarin de extensie)
Youtube wordt dan: http://www.jouw...tensie=com
Offline Martijn - 09/05/2008 13:16
Avatar van Martijn Crew PHP mijn manier is wat simpeler in gebruik, en een stuk minder gevoelig voor GET aanpassingen
Offline jc2 - 09/05/2008 14:50
Avatar van jc2 PHP interesse @urqbz:
Ik heb enkel een ready-to-made-script voor Aishla gemaakt, waarbij ik haar broncode met de code van DeviourSoul heb gecombineerd met enkele kleine veiligheidswijzigingen erin, maar meer niet. Includen is idd. ook een goede mogelijkheid.
Offline urqbz - 09/05/2008 15:55
DeviourSoul schreef:
mijn manier is wat simpeler in gebruik, en een stuk minder gevoelig voor GET aanpassingen

De gevoeligheid lijkt me op zich geen punt, wat heeft het voor gebruikers voor zin om ipv. .com .nl te doen o.i.d?
Offline Martijn - 09/05/2008 16:25 (laatste wijziging 09/05/2008 16:48)
Avatar van Martijn Crew PHP het lijkt me gewoon veiliger dat voor iemand die er weinig of geen verstand van heeft, niet te veel mogelijkheden heeft. Misschien is het niet minder veilig, maar dan moet je wel extra beveiligen.

bovendien, als iemand bij nou opeens www.voorbeeld met als extensie .nl doet, opent die site in je site. Wat je misschien helemaal niet wilt...

Offline Aishla - 10/05/2008 12:19 (laatste wijziging 10/05/2008 12:23)
Avatar van Aishla Nieuw lid ik zie dat jullie heel erg jullie best voor mij doen, maar ik snap er helemaal niks meer van nu... =S
Zeg maar gewoon wat ik moet doen. ^-^

psje: ik hoorde .htaccess ergens voor bij kkomen (in een berichtje waarvan ik niks begreep) en toen heb ik het even opgezocht, maar dat ondersteund mijn browser geloof ik niet, want er stond bij:
.htaccess/.htpasswd Support
een rood kruis... past als ik mijn account upgrade (wat ik niet doe omdat het geld kost) krijg ik die support.
Offline jc2 - 10/05/2008 16:18 (laatste wijziging 10/05/2008 18:35)
Avatar van jc2 PHP interesse .htaccess is niet per se nodig, als je host dat niet ondersteunt, kun je dat vergeten.
Verder heb ik een stuk code op plaatscode.be (zie http://www.plaatscode.be/8201/) geplaatst.
Dit is je nieuwe index-bestand en de bestanden uit je menu.
Wanneer je deze code (tot /MAPNAAM index.php) in kladblok (notepad) als 'index.php' opslaat, zal je site moeten werken zoals je graag wilt.
Je moet dan wel je 'index.htm(l)' van je ftp-server verwijderen, omdat .htm(l) vaak vóór .php gaat.
Zorg overigens wel voor een kopie van je huidige website op je harde schijf, mocht er een foutje in de code geslopen zijn.

De rest van je pagina's staan ook in dit plaatscode bestand.
Je moet dus bijv. 'contest1.html' via kladblok opslaan als 'contest1.php'. Je hoeft er verder niets aan te veranderen!
Wel moet je in het plaatscodescript 'mapnaam/' vervangen door de naam van de map op jouw ftp-server en hier alle .php-bestanden in plaatsen.

Hopelijk snap je er nu wat meer van.
Offline Aishla - 10/05/2008 18:03
Avatar van Aishla Nieuw lid ja... vraagje, als ik het als index.php opsla, dan kan ik de pagina dus alleen nog maar bekijken als het op internet staat, en niet meer op internet de pagina zelf openen. (tenzijn ik een ftp server heb natuurlijk)
Offline jc2 - 10/05/2008 18:35
Avatar van jc2 PHP interesse ja, je kunt het bestand niet meer offline via de browser bekijken.
je moet het bestand meteen naar je ftp-server uploaden om je aanpassingen te zien.
Offline Aishla - 11/05/2008 11:04
Avatar van Aishla Nieuw lid oke bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.246s