Nieuw lid |
|
"Niels" schreef: Nu blijkt dat ik dus iets fout heb gedaan. volgens een aantal mensen moet ik codes gebruiken. Daar heb ik dus een programma voor nodig.
Als je webdesign wil doen, is het een goed idee om:
1. HTML en CSS echt te leren... als dreambeaver het werk voor je doet dan leer je nix : )
2. zoveel verchillende browsers voor testing als mogelijk te hebben... met een Mac misschien wil je Parallels? Of zoiets... je moet minstens IE6 en 7, Safari (Mac of Windows, maakt niet uit), FF2, Opera 9+, en het is nog een goede idee om een tekst-alleen browser (zoals Lynx) te hebben en ook één "screen reader" (voorlezende browser) zoals JAWS (Windows alleen, sorry). Dan hoor je je site als blinde mensen.
HTML is niet moelijk maar CSS neemt tijd : ) Het is in het Engels maar de HTML tutorial van HTMLdog.com is leuk.
Voor editor gebruikt ik meestal gEdit (een soort Notepad voor Gnome op Linux) en vi (unix tekst editor), maar er zijn zo veel keuzen. Een paar browsers geopend en een tekst editor werkt prima en snel.
Herinner dat de "design view" van dreambeaver is als een soort browser zelfs, dus doet hij niet zoals een echte browser (elke browser heeft z'n eigen rendering engine, daarom is IE anders van FF die anders is van Opera enz.). Testen alleen in een browser die mensen gebruiken, niet design view! : )
Succes,
*Edit: het lijkt dat ik een probleem heb met wat characters... mijn keyboard is uit amerika en is een laptop dus ik kan alleen bijzondere tekens maken met ASCII, maar dat niet lukt... : ( |