login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[css] - blokelementen inline plaatsen met marge

Offline equals30 - 01/04/2008 11:07
Avatar van equals30Nieuw lid de titel is misschien niet superduidelijk, maar hetgeen ik wil bereiken is het volgende:

ik heb een container div. daarin moeten verschillende div's geplaatst worden (content die dynamisch gegenereerd wordt) met dezelfde breedte en hoogte. de breedte van de container is zo voorzien dat er 2 content div's op een rij in passen en er nog 10 px marge over is.

nu zou ik graag hebben, dat de eerste content div links staat en de tweede rechts, zodat die 10px marge zich automatisch tussen de 2 divs vormt.

en zo gaan we naar de volgende en volgende rij.

ik heb al wat zitten zoeken. en voorlopig heb ik in FF het bijna gefixed gekregen met display: -moz-inline-box;
-> maar zo krijg ik een marge van 5px tussen de 2 en rechts van de tweede div... ?

display:inline-block; werkt dan helemaal niet in IE.

nog ideeën ? indien mogelijk zou ik dit graag zonder floats en extra classes doen

alvast bedankt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 01/04/2008 11:32
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Of met floats werken ofwel de display: inline-block; property eens googlen
Offline equals30 - 05/04/2008 15:51
Avatar van equals30 Nieuw lid mja, ik wil liever de floats skippen zou dus graag gewoon (indien mogelijk) de divs zogezegd justify willen aligneren zodat er automatisch en tussenmarge gecreëerd wordt

zoals eerder vermeld werkt de display:inline-block niet crossbrowser
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s