login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gevorderde versus beginners en amateurs (Opgelost)

Offline gejofototeam - 04/03/2008 04:10
Avatar van gejofototeamNieuw lid is deze site eigenlijk voor gevorderde en pro's, of ook voor beginners en amateurs

ik laat een layout zien om eruit te leren wat ik beter moet doen, en ik krijg op 2 na enkel krtiek, dan verbter ik hem en maak intussen 3 versie en daar komt geen commentaar

komt hier dan zo weinig volk, of is deze site zo elitair dat enkel gevorderde geholpen worden en is een stomme vraag van een leek als ik ( die nog geen goede layout of logo kan maken ) te min
ik kan het niet leren als ik geen hulp krijg van gevorderden, ik weet zelfs nog niet waar een goed logo en header og een goede layout moet aan voldoen, dat zien jullie ook wel aan mijn layouts op mijn site

Laat me weten of ik hier kan geholpen worden en kan bijleren, of dat ik naar een ander forum moet gaan waar ze een leek WEL willen helpen en zoja doe me dan een plezier en geef zo'n site dan moet ik hier niet meer terug komen

groetjes
Joeri

PS indien ik me vergis mijn excuses dan voor deze aanval op de leden hier

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 04/03/2008 04:16 (laatste wijziging 04/03/2008 04:31)
Avatar van Filip IRC guru Hmm ik vind het heel spijtig dat je zo reageert omwille van de reacties van enkele leden...

Ik ben zelf ook geen pro, verre van zelfs.. En tuurlijk willen we je hier helpen, op voorwaarde dat je niet ALLES vraagt, zoals sommigen doen.. Zo van die vragen die al 100.000 maal via google te vinden zijn bijvoorbeeld..

Nu is het wel zo dat je niet mag rekenen op een directe reactie van 100 mensen, want die ga je echt niet krijgen hoor..

Persoonlijk weet ik ook niet goed over wat je het juist hebt, dus zal wel iets zijn dat ik gemist heb, niet iedereen kijkt naar alle vragen/showcase items die hier gepost worden..

:::Edit:::

Na effe rond te neuzen vond ik je site in de layouts sectie van de showcase.. Nu wil ik wel even zeggen, als je een website wil leren bouwen, begin dan met het analizeren van de concurentie.. Wat doen zij dat hun website speciaal maakt, haal daar ideeen uit surf veel rond, en probeer dan uit.

En over die "negatieve" comments, als je je layout opgeeft voor een keuring kan je wel verwachten dat de guru's er niet veel aan vinden als je aankomt met een site die op niet veel slaat he..

De truk in webdesign is niet alleen positieve commentaar leren verwerken maar ook negatieve commentaar! Ipv je daar heel druk in te maken dat ze wat heftig reageren kun je beter gewoon denken "hij heeft wel een punt, hoewel hij het slecht uitdrukt" en er gewoon iets aan doen.

En over het aantal reacties, je hebt vrij veel reacties gehad, je zou met deze tips wel ff een compleet nieuwe site kunnen opbouwen, eentje waar je meer dan 1 uur over gedaan hebt en dan nog een keer een keuring aanvragen.

Maar check toch maar eerst op het internet hoe de rest van de wereld het aanpakt om uniek te blijven op het internet, want makkelijk is het nooit!

Greetz
Offline gejofototeam - 04/03/2008 05:00 (laatste wijziging 04/03/2008 05:24)
Avatar van gejofototeam Nieuw lid ik heb zekergeen probleem met negatieve commentaar, daar kan je van leren maar dan moet er bijstaan hoe en dus iets maar dan saai, kaal, amateuristisch enzo, want dat weet ik ook, maar daar kan ik niks uit leren

ik heb al veel rondgekeken en veel goeds gevonden, maar wil dat dan maken en dat lukt niet, dius heb ik zelf iets geprobeerd om een stijl te werken, en daar wilde ik dus tips voor krijgen

de versie 1 vond ik qua layout niet slecht behalve dan de header en de keuren ( die kleuren zijn intussen aangepast en dit leek me beter )

groetjes
Joeri
Offline bertvanhees - 04/03/2008 08:55
Avatar van bertvanhees Onbekend ah se joeri,
Seg mijn reactie over kristerlverbeke was omdat ik de webmaster (gij dus) ken(de), Ken je mij ook nog ?

Nog even een reactie op je berichtje,

zelf heb ik ook al veel laten keuren en ook negatieve reacties gehad, Ik vind dit totaal niet erg hoor want zo kan ik het allemaal eruit leren.

Wel misschien een vraagje aan de webmasters:
Kan er misschien om je showcase te zetten niet amateur of gevorde zetten zodat wij dan kunnen zien wat we zijn ?

Groetjes Bert
Offline nemesiskoen - 04/03/2008 09:19
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Kan er misschien om je showcase te zetten niet amateur of gevorde zetten zodat wij dan kunnen zien wat we zijn ?

Wie bepaalt of al dan niet te nee gevorderd bent?
Denk je echt dat mensen daarop gaan letten en dan milder gaan zijn?
Offline Abbas - 04/03/2008 10:19
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Inderdaad, je kan zeker geholpen worden op deze site, maar als men commentaar geeft op een item dat je gepost hebt, moet je de commentaar kunnen verdragen. Sommige leden zullen wel overdrijven, maar bezie het niet enkel van een negatieve kant. Zie het als een motivatie om je creatie enkel nog beter te maken! En voor de rest is er zeker het forum waar je vragen gesteld kunnen worden. Let wel, misschien is je vraag al eens gesteld en vind je het antwoord in bestaande topics. Zo niet, kan je altijd een topic openen waarbij je een duidelijke vraag stelt en AN gebruikt. En als je code gebruikt, plaats je deze in CodeTags!

Zo, ik hoop dat dit duidelijk is: je kan hier zeker terecht en als er leden zijn die onvolwassen reageren zijn wij er om ze aan te pakken. Veel succes! 
Offline JBke - 04/03/2008 12:06
Avatar van JBke PHP gevorderde Indien dit voorvalt meld je dit begin zeker geen discusies, het is ZEKER de bedoeling om te helpen en ZEKER NIET de bedoeling dat mensen je topic gaan afbreken!!! Dit gebeurt soms wel maar denk dat de moderators en crew van SIMA hier zeker hun best voor doen om dit tegen te gaan...

Laat zeker je moed niet zakken en negeer gewoon zulke antwoorden dan stoppen ze er automatisch mee. 

HINT: misschien een extra forum beheerder zou niet slecht zijn..  
Offline zointer - 04/03/2008 13:19
Avatar van zointer HTML gevorderde
gejofototeam schreef:
ik heb al veel rondgekeken en veel goeds gevonden, maar wil dat dan maken en dat lukt niet, dius heb ik zelf iets geprobeerd om een stijl te werken, en daar wilde ik dus tips voor krijgen

Ik heb ook je Showcase gezien en vond het ook niet denderend zeker voor iemand die met fotografie bezig is, dan verwacht men ook veel van iemand die meer grafisch inzicht heeft 

Op deze site kan je leren werken met vb Photoshop en hier is er tevens een forum waar je vragen kan stellen/zoeken 
suc6
Offline Flex1986 - 04/03/2008 16:07
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Helaas moet ik de ts toch gelijk geven dat de showcase verre van ideaal is. Er lopen daar namelijk teveel egocentrische designer die denken dat ze het allemaal zo goed weten.

Persoonlijk vindt ik dat er teveel dat is lelijk en niet mooi. Dat is niet mooi. Dan zit je met het probleem wat is mooi dat is namelijk voor iedereen verschillend. Kom eens een keer met ik vindt het niet mooi want ... meestal wordt er op het internet dit gebruikt inplaats van .... omdat dat beter ondersteunt wordt bijvoorbeeld.

Hier leren gebruikers van! Ik heb hier ook één een sitecheck laten doen en die was ook niet optimaal de commentaren die ik kreeg klopte allemaal wel maar dezelfde site stond dezelfde site met een bijna gelijke uitslag waar ik commentaren kreeg die velen malen verhelderender waren hier heeft iedereen veel meer aan.
Offline gejofototeam - 04/03/2008 18:09
Avatar van gejofototeam Nieuw lid Zoals al gzegd ik heb GEEn problemen met negatieve commentaar, maar er moet wel bij staan hoe het beter kan, iemand afbreken is niet moeilijk - maar iemand helpen is iets anders

Ik hoop dat ik nog veel kan leren op deze site want das nodig

Ik wil een leuke en interessante site maken, maak hoe gebin je daaraan

groetjes
joeri
Offline finduilas - 04/03/2008 18:30
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ik vind deze website voor zowel beginners als gevorderden. Helaas heb je bij moeilijkere vragen natuurlijk minder kans op een vlug antwoord.

Natuurlijk is het beter om als je kritiek geeft hierin heel duidelijk te zijn. Maar daar streven ze toch naar?

Verder op je vraag hoe je een leuke & interessante site te maken heb je allereerst een onderwerp nodig (die je interesseert). Hierrond bouw je dan een layout,...
Offline gejofototeam - 04/03/2008 18:36 (laatste wijziging 04/03/2008 18:40)
Avatar van gejofototeam Nieuw lid
finduilas schreef:
Verder op je vraag hoe je een leuke & interessante site te maken heb je allereerst een onderwerp nodig (die je interesseert). Hierrond bouw je dan een layout,...

dat heb ik
Mijn Fototeam
Offline Pieter - 04/03/2008 18:49
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Goedzo. Vervolgens bouw je een huisstijl op.
Dat kan bestaan uit slogan, logo, kleuren e.d.

Omdat jou onderwerp foto's zijn zou ik opteren voor minder kleuren omdat deze alleen maar de foto's afleiden. Ik zou gaan voor een vrij witte of net donkere layout met foto's die je site maken zoals je foto's zijn qua stijl.

Je krijgt soms een minder vriendelijk antwoord omdat veel mensen denken dat sites bouwen iets is wat je in een halfuurtje kan. Heel veel is dan ook terug te vinden door inspiratie op te doen bij soortgelijke sites, tutorials, google.

Ik hoop dat je wat met de uitleg bent, aan de slag nu .
Offline gejofototeam - 04/03/2008 19:22
Avatar van gejofototeam Nieuw lid Dat had ik geprobeert met mijn eerste versie maar toen werd er gezegd dat er te weinig kleur in zat

een goed logo en header creeren, lijkt me heel moeilijk
Offline Pieter - 04/03/2008 19:35
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
De eerste versie van je site had ook geen kleur doordat er zelfs nergens een mooie foto te zien was op de voorpagina.
Kleur hoeft niet per se in de layout te zitten, maar kan ook in je elementen (foto's).

Een goed logo en header creëren is inderdaad niet gemakkelijk, maar daarvoor bestaan er veel tutorialsites hé. Als ik een tip mag geven: probeer het eerst eens uit te schetsen op papier.
Offline Ontani - 04/03/2008 20:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het maakt ook enorm verschil als je een layout gaan invullen of gewoon je inhoud leeg laat. kijk naar het verschil tussen:
http://storage...._012_a.jpg
of
http://storage...._012_b.jpg
Offline Flex1986 - 04/03/2008 20:30
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Als je moeite hebt met het opdoen van inspiratie kan je verschillende methodes gebruiken omdit te bevorderen. Zal een aantal voorbeelden geven die mij helpen. (Sommige noemen die methodes belachelijk moet je vooral niet op letten want als ze jou helpen is dat goed)

Dummy: Je kan bijvoorbeeld denken aan een dummieboek. Dat is dat je dagelijks een boek bijhoudt met dingen die jouw inspireren of die je mooi vind hierdoor kan je als je het later terug kijkt meestal een verband leggen met wat jij mooi vindt qua designs. Hou het dus niet op 1 site maar verbreedt je horizon.

Creatieve sessie's: Ga in een omgeving zitten die jou tot rust brengt meestal is dat iets waar je niet dagelijks zit dus niet achter een computer maar op strand in het bos op een dak van een hoog gebouw ofiets dergelijks. Neem een notitie blok mee en schrijf alles op wat in je op komt met betrekking tot jou site dit kunnen functies zijn kleuren endergelijke. Na afloop ga je verbanden zoeken tussen de dingen die je hebt verzonnen en probeer je dat uittewerken tot concrete plannen/designs. En welke jou het meest aanspreekt ga je uitwerken.

Belangrijk hierbij is bewaar alles!!!

Dit zijn dingen die mij helpen dit zou voor jou heel anders uit kunnen pakken maar het is zeker de moeite waard om te proberen.

Nog een laatste tipje: Probeer je site eerst uittetekenen op een groot vel papier denk hierbij aan A2 hierdoor kan je "ruimer werken" waardoor je dingen kan tegenkomen die misschien niet handig zijn of juist wel.
Offline bertvanhees - 04/03/2008 23:44 (laatste wijziging 04/03/2008 23:45)
Avatar van bertvanhees Onbekend Probeer ook passende kleuren te gebruiken, 1 hoofdkleur en dan de rest, Check even http://www.nickherman.com/colormatch of http://colorblender.com
Offline finduilas - 05/03/2008 06:54
Avatar van finduilas PHP gevorderde Begin aan een layout, wacht een dag, werk er nog eens aan, nog eens wachten,...

Bekom je altijd iets mooiers na een tijdje . Ook eens rondkijken/surfen via google enz kan helpen

Ik ik doe inspiratie op met rustige trance muziek met elektrobeatje op :d
Offline Wijnand - 05/03/2008 09:32
Avatar van Wijnand Moderator In de designwereld heb je 2 opties.

1. het is mooi en dan krijg je positieve kritiek (en wss verbeter punten).
2. het is lelijk en dan krijg je negatieve kritiek.

Als je rekening gaat houden met de persoon en hoe goed z'n skills zijn of niet wordt je non-objectief. Als jij het laat keuren wil jij toch weten hoe het er uitziet. Als het bagger is moet dat gezegt kunnen worden, is het fantastisch dan moet dat ook gezegt kunnen worden.

ps. anders ga je coden, daar heb je dat probleem helemaal niet bij :]
Offline gejofototeam - 11/03/2008 01:24
Avatar van gejofototeam Nieuw lid
Wijnand schreef:
Als het bagger is moet dat gezegt kunnen worden, is het fantastisch dan moet dat ook gezegt kunnen worden.

ls het bagger is moet het zeker gezegd worden, maar ik hoopte op wat tips om hem beter te maken
en fantastisch dat zal wellicht nooit aan mij bsteed zijn 
Offline Abbas - 11/03/2008 01:28
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat is praat voor opgevers! Zoals ik misschien al gezegd heb, zet die negatieve commentaar in je hoofd om als een motivatie om je creatie te verbeteren. Haal alleen het esentiele uit de commentaar die je krijgt en negeer de zever. De showcase-beheerder zal hier wel voor zorgen! Veel succes nog...
Offline gejofototeam - 11/03/2008 01:35
Avatar van gejofototeam Nieuw lid bedankt
ik geef zeker niet op, maar weet mijn grenzen. negatieve commentaar raakt me ook niet
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s