login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS width (Opgelost)

Offline Stefaan - 20/02/2008 22:02
Avatar van StefaanNieuw lid Ik heb volgende vraag:

Ik ben een beginner in css div'jes enzo en zie er het nut wel in. Ik wil overstappen van tabless naar div's. ik mag wel zeggen dat ik aardig uit de voeten kan met tables en webdesign. De basis heb ik dus grondig.

De vraag: Als ik een layout maak met een header (over de gehele site) en daaronder een linkermenu en een rechterinhoud in een onbekende breedte... Hoe maak ik dan in godsnaam de breedte aangepast aan het browserveld?? Ik heb me al suf gezocht... Als ik width: 100% gebruik dan krijg ik een afschuwelijke scroller onderaan. Als ik er dan een divje wil overplaatsen (het geheel) met wat padding en een border dan verschuift heel het zootje naar rechts. Dus indd de 100% die ik heb ingesteld maar ik wil dat het 100% binnen de bovenliggende div verspreid.

Ik heb dus geen vaste breedte... Die moet zich aanpassen aan het browservenster

Anybody out there who can help me?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 21/02/2008 08:16
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Maak eens snel een schetsje in photoshop (of met tables) wat je wil bereiken. Dan zet ik je op weg. Grtz
Offline Stefaan - 21/02/2008 08:40
Avatar van Stefaan Nieuw lid Plaatscode: 5702

Alvast bedankt Pieterc!

Dit is wat ik wil maken in divjes... heel basic maar ik kom er maar niet uit... Ik kan geen weg met die *px; (td) die automatisch aanpast aan de breedte van die table... en als ik in mijn css 100% gebruik dan schuift heel het zootje enkele pixels op naar rechts (en waarschijnlijk onder ook).
Waarschijnlijk kan je dan margin: 0px gaan gebruiken op je body maar wat als ik er dan een div wil overplaatsen die een border en padding gebruikt? dan kan ik 100% width niet gebruiken of heel het zootje gaat nog verder naar rechts... Een vaste breedte opgeven gaat ook niet want ik wil werken naar de breedte van het scherm.