login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[GEZ] PNG fix voor IE

Offline smoos - 06/02/2008 16:28
Avatar van smoosPHP gevorderde Ik ben met transparante png's bezig en zoals algemeen bekent: "Dat zuigt in IE"

Nu weet ik dat er veel png fixes zijn en heb dus al enkele geprobeert, maar... Geen enkele fixed het goed.
Laat mij de situatie uitleggen.

Ik heb een klein 'schaduw' plaatje en die herhaal ik verticaal. Dit plaatje staat als achtergrond van een divje.

Vele fixjes fixen alleen 'img' tags en geen backgrounds. En degene die ik vond en wel background's fixed, die doet weer niet aan 'repeat' dus heeft maar een klein stukje het schaduw plaatje.

Dus mijn vraag:
Weet iemand een goeie png fix voor IE die png background image's transparant weergeeft en ook het plaatje herhaald (zoals opgegeven bij background repeat)

Ty 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 06/02/2008 16:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
De png filters die gebruikt worden door Internet Explorer ondersteunen geen background-repeat maar rekken de achtergrond tot de gewenste grootte, als jij een afbeelding maakt die er hetzelfde uitziet als hij uitrokken wordt of als hij herhaald wordt is dit geen probleem.

Als je een layout maakt die je enkel kan maken met transparante png's dan zal je hier rekening mee moeten houden en je afbeeldingen correct slicen.
Offline smoos - 06/02/2008 17:18 (laatste wijziging 07/02/2008 16:15)
Avatar van smoos PHP gevorderde Die png's zien er hetzelfde uit als ze uitgetrokken worden.

Welke png fix kan ik dus gebruiken?

[Bump]
Offline BramBo - 07/02/2008 21:47
Avatar van BramBo JS gevorderde ik kan je ze allemaal afraden! Maar mocht je perse png's willen/moeten gebruiken; gebruik dan dit scriptje: http://homepage.ntlworld.com/bobosola/index.htm

Het voegt een css Filter property toe aan alle bestanden die eindigen op png.
Offline smoos - 08/02/2008 10:28 (laatste wijziging 11/02/2008 16:28)
Avatar van smoos PHP gevorderde Die gaat alleen plaatjes in de image tag af volgens mij. En dus niet background images

[bump]
[2e bump ]
Offline vinTage - 11/02/2008 17:24
Avatar van vinTage Nieuw lid Beetje offtopic, maar kan je voor die bg dan geen gifje gebruiken en voor de images gewoon die png's + fix ?
Offline smoos - 11/02/2008 19:06
Avatar van smoos PHP gevorderde Nou het is voor een schaduw randje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s