login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

divs naast elkaar (Opgelost)

Offline MenM - 01/02/2008 20:29
Avatar van MenMNieuw lid Ik wil graag 2 divs naast elkaar zetten. Ik weet wel hoe dat moet, maar heb tochn nog 2 vraagjes/problemen:

1. Hoe zorg je ervoor dat er tussen elke div een ruimte van 25px is?
2. Ik heb 1 div van 150 px hoog. Daarnaast moeten nog een div van 100 en 25px komen (onder elkaar en er 25px tussen). Hoe doe je dat?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 01/02/2008 20:36
Avatar van Ultimatum PHP expert De ruimte ertussen kan je door door op de linker of rechter div een padding of margin te doen. Weet niet precies welke maar dat moet je maar even testen en dan kom je er zo achter.

Je tweede vraag is ook niet zo ingewikkeld als dat je denkt. Ik neem aan dat je al 2 divs hebt uit je eerste vraag. Nu maak je nog 2 divs aan en die maak je precies even breed als je rechter div uit vraag 1. Nu plaats je die 2 divs die je net hebt gemaakt in je rechter div. Nu zouden ze gewoon onder elkaar moeten komen omdat er geen ruimte is om naast elkaar te staan. Weet niet of het cross browser is.
Offline Ontani - 01/02/2008 20:38
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
  1. <div style="width: 425px;">
  2. <div style="float: left; height: 150px; margin-right: 25px; width: 200px; background-color: #ccc;">div 1</div>
  3. <div style="float: left; height: 100px; margin-bottom: 25px; width: 200px; background-color: #ddd;">div 2</div>
  4. <div style="float: left; height: 25px; width: 200px; background-color: #eee;">div 3</div>
  5. </div>
  6. <div style="clear: both;"></div>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s