login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Drie kolommen website, variabele breedte/hoogte

Offline Grandi_joost - 17/01/2008 10:22
Avatar van Grandi_joostNieuw lid Ik heb een probleempje waarvan ik geen idee heb of het makkelijk op te lossen is.

De website die ik moet bouwen bestaat uit drie kolommen, waarvan de linkse en rechtse een vaste breedte hebben. (Menuutjes)
In de middelste kolom staat de content, platte tekst. De bedoeling is dat deze kolom een variabele breedte heeft, dus dat als je de website kleiner maakt de tekst krimpt.
Dat is nog niet zo lastig te maken. Maar de kolommen moeten ook allemaal een gelijke hoogte hebben, afhankelijk van de hoogte van de middelste kolom. Het is een dynamische site dus de hoeveelheid tekst in de middelste kolom is elke keer anders, ik kan dus geen vaste hoogte meegeven.

Is hier een oplossing voor?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 17/01/2008 12:33 (laatste wijziging 17/01/2008 12:35)
  1. <table width=100% heigth=100%>
  2. <tr>
  3. <td width='100'> linker colomn met vaste grootte</td>
  4. <td> middelste colomn met automatisch de overige grootte </td>
  5. <td width='100'> rechtercolomn met vaste grootte</td>
  6. </tr>
  7. </table>

als je wilt dat alles netjes aan de bovenkant word uitgelijnd, moet je in elke td valign='top' zetten, anders komt het in het midden van je vak te staan.
Heigth=100% is optioneel, maar als je table een border heb, is volledig scherm mooier vind k.
Offline Manfred - 17/01/2008 12:36 (laatste wijziging 17/01/2008 12:40)
Avatar van Manfred HTML interesse De hoogte van de kolommen blijven altijd gelijk van alle drie.
Als jij je site dus verkleind dan wordt de hoogte ook kleiner maar ze blijven van alle drie even hoog.

Ik begreep zijn tekst niet goed.

Je moet inderdaad doen wat DeviourSoul zegt en dat moet het goed komen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s