login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Heb Wat Vragen Voor Me Website

Offline Clinten - 01/01/2008 22:08 (laatste wijziging 01/01/2008 22:10)
Avatar van ClintenNieuw lid Heey !!!! Mensen

Ik ben pas begonnen met een site te bouwen ik draai en test hem tijdelijk op me IP adres. Ik werkte in het begin met Microsoft Frontpage maar ben over gestapt op Adobe Dreamweaver CS3. Maar goed ik had wat vragen aan jullie

Vraag 1: Website in het midden van het beeldscherm plaatsen.

Ik wilde graag weten hoe ik me webpagina in het midden van het beeldscherm plaats zo als hier

Vraag 2: Reactie scherm plaatsen onder aan de Pagina.

Ik wilde op me Site wat Tutorials over Pc Emulators plaatsen,
en dat er onder de Tutorials , een Reactie scherm is zo als hier

http://img181.i...082zy9.png
http://img229.imageshack.us/my.php?image=21ma9.png

Alvast bedankt

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 01/01/2008 22:16
Avatar van Filip IRC guru Vraag 1: in html4.01 kan je <center> </center> rond je gehele site zetten..

En vraag 2: Kan je die wat verduidelijken? wat wil je juist doen? waar wil je het tussen plaatsen? misschien een voorbeeld van je code op plaatscode zetten?

ps: Indien je nog niet vertrouwd bent met HTML zou ik je toch aanraden om dreamweaver niet te gebruiken en kladblok of dergelijke te nemen tot je het onder de knie hebt. En vertrouw ook niet op de "design" view in dreamweaver.. Deze klopt namelijk niet altijd!
Offline DMM - 01/01/2008 22:19
Avatar van DMM PHP beginner 1) Door gebruik te maken van CSS:
  1. body {
  2. margin: 0 auto;
  3. padding: 0;
  4. text-align: center;
  5. }

2) Hiervoor moet je PHP (+ ev. MySQL) voor gebruiken. Ik weet niet of jij hier al ervaring mee hebt. In ieder geval kunnen de scripts op deze website je vast en zeker verder helpen.
Offline Filip - 01/01/2008 22:21
Avatar van Filip IRC guru @DMM dan moet je ook bij je komende elementen text-align: right; zetten of hij gaat in IE al je tekst centeren ;)
Offline DMM - 01/01/2008 22:23
Avatar van DMM PHP beginner Jaja, dat is juist .
Offline Clinten - 01/01/2008 22:33
Avatar van Clinten Nieuw lid @ nephilim

Ik bedoelde bij vraag 1 dat me Pagina in het midden komt te staan en dat het aan de zij kant wit is zo als hier.

Antwoord op vraag 2 ben ik nog aan het bekijken

Offline DMM - 01/01/2008 22:39 (laatste wijziging 01/01/2008 22:41)
Avatar van DMM PHP beginner Het antwoord van Nephilim klopt op zich wel, maar het is beter om je pagina te centreren d.m.v. CSS.

@hieronder: ja (CSS in combinatie met HTML natuurlijk)
Offline Clinten - 01/01/2008 22:40
Avatar van Clinten Nieuw lid Dus kan het opzich beter doen in CSS ??
Offline giellexe - 01/01/2008 22:44
Avatar van giellexe MySQL interesse Dat is wel het beste 
Offline Filip - 01/01/2008 22:48
Avatar van Filip IRC guru idd CSS is wel aangeraden, omdat vele decoratie attributen in xhtml afgekeurd zijn, en sommige gewoon niet werken. CSS bied daar een goede oplossing voor.

@DMM Jouw oplossing is natuurlijk beter dan <center> </center> maar voor nieuwelingen is het makkelijker om met html elementen te werken dan met css  
Offline DMM - 01/01/2008 22:52
Citaat:
@DMM Jouw oplossing is natuurlijk beter dan <center> </center> maar voor nieuwelingen is het makkelijker om met html elementen te werken dan met css

Inderdaad.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.352s