Nieuw lid |
|
Tabellen zijn bedoeld voor tabel data. Vroeger werden complete sites inderdaad met tabellen opgemaakt.
Zie deze link voor meer uitleg.
Tabellen vs Div
Uitleg van de code:
Een tabel gemaakt die 100% breed is. Om het echt 100% breed en hoog te krijgen heb ik wat css stijl op de body en html gezet.
html, body {
margin:0;
padding:0;
width:100%;
height:100%;
}
.height_100 {
height:100%;
}
html, body { margin:0; padding:0; width:100%; height:100%; } .height_100 { height:100%; }
De klasse height_100 zorgt ervoor dat de tabel de hoogte van zijn relatieve element overneemt, dat is de body, die ook op 100% hoog staat.
De tabel die het hele scherm in beslag neemt heb ik opgedeeld in twee kolommen, waarvan de linker een breedte heeft van 20%. (Omdat dit procenten zijn veranderd de breedte ook als je je browser venster aanpast.)
Daarin heb ik drie tabellen gezet, zoals je vroeg. Ik neem aan dat je hier je links in gaat zetten. Daar kan je beter een unordered list voor gebruiken. (<ul> en <li> tags..) Die zijn ook niet zo moeilijk te stijlen.
Of als het per se met een tabel moet kan het nog wel wat netter, want daar heb je geen 3 tabellen voor nodig, 1 tabel met 3 rijen kan ook:
<table>
<tr>
<td>link1</td>
</tr>
<tr>
<td>link2</td>
</tr>
</table>
Ik hoop dat zo je vraag beantwoord is..?
Groeten, Vincent
|