login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Layout Coderen

Offline humorist - 29/11/2007 17:55
Avatar van humoristNieuw lid Hoe moet je zorgen dat je met HTML of CSS tekst kan ''invoegen''?
Ik heb nou een layout gemaakt en gesliced, maar hoe moet ik dan zorgen dat er tekst kan komen te staan op de plekken die ik wil?

En hoe moet ik zorgen dat de layout zich kan ''uitrekken'', zodat alle tekst erin kan?

Alvast heel erg bedankt!!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 29/11/2007 18:17
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je hebt hem gesliced en hebt een tabelstructuur met allemaal afbeeldingen?

Je moet zelf gaan kijken welke afbeeldingen je kan weglaten en kan vervangen door een achtergrond afbeelding.

Voor dat uitrekken, plaats de afbeelding als achtergrond (zie wel dat je die kan uitrekken natuurlijk) en stel de nodige hoogte en breedte in.

Als je niet echt ervaring hebt met html, neem dan eerst eens wat tutorials door.

Wat je met photoshop bekomt aan tabellen is vaak niet goed genoeg en je hebt toch wat ervaring nodig met html om te weten wat mogelijk is alvorens je begint te slicen. (persoonlijke mening eh)
Offline UpLink - 29/11/2007 18:17
Avatar van UpLink ... werken met div's...

photoshop (ik veronderstel dat je het daarmee gesliced hebt) zet alles in tabellen... met een beetje kennis van HTML en CSS kan je je site opmaken met div's en dan zal de tekst wel vanzelf gaan...
Offline humorist - 29/11/2007 18:30
Avatar van humorist Nieuw lid Maar kent iemand een tut ofzo?
Ik heb wel kennis van HTML, maar niet in die richting van Coderen.
Maar ik weet alleen maar hoe je één achtergrond kan maken met css!!
Hoe moet je dus met HTML een klein plaatje als achtergrond zetten?
Offline ranco - 29/11/2007 19:05
Avatar van ranco PHP gevorderde html achtergrond plaatje:

1. <body background="plaatje.jpg">

En hoppa: Google is your friend:

http://www.kati...-plek.html
Offline humorist - 29/11/2007 19:08
Avatar van humorist Nieuw lid Maar kan je op die manier ook meerdere plaatjes op de achtergrond zetten? Want zo zet je dus alleen maar één plaatje van je hele layout op de achtergrond!
Offline ranco - 29/11/2007 19:13
Avatar van ranco PHP gevorderde Persoonlijk zou ik zeggen: Ga met divs werken.
Divs zijn eigenlijk gewoon vakken die je in je website kan zetten. Deze vakken zijn totaal aan te passen naar je eigen wensen. Je moet het ongeveer zo zien:

Div1: De algemene achtergrond van je website.
Div2: Binnen div1 laat je bovenin je header zien. Je zegt dus, deze div is breedtevullend, en maar X procent hoog.
Div3: Het menu als achtergrond, ook hier kun je alles aanpassen.
enz.

En voor iedere div kun je een nieuwe achtergrond opgeven zodat je alle geslicde delen weer netjes terug kan zetten als het waren.

ps: Lees dit eens: http://www.hand...tie01.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s