login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link in een form (Opgelost)

Offline jokemijn - 17/10/2007 16:20 (laatste wijziging 17/10/2007 16:21)
Avatar van jokemijnNieuw lid Ik heb vandaag pas mijn eerste beetje html onder ogen gekregen, ben dus nog een absolute nul op dat vlak.  

Ik weet wàt ik specifiek gemaakt wil krijgen, nl een balk zoals op http://www.graphicthoughtfacility.com/

Nu, die balk heb ik, die kan ik met mijn weinige kennis uit het bronbestand destilleren. Nu vraag ik me alleen af hoe ik van de verschillende onderdelen in die balk een link maak naar een volgende pagina? Of hoe ik met die verschillende onderdelen een nieuwe tekst/ beeld op dezelfde pagina laat verschijnen.

Sorry als dit een beetje naief overkomt. Zoals gezegd, ik ben een leek (die graag wil leren)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 17/10/2007 16:27
Avatar van Koen PHP expert Dit werkt niet alleen maar met HTML, ook met javascript..
het principe is dat wanneer je die 'select option' veranderd, dan wordt er een javascript functie in werking gezet die dan de URL laat veranderen in de value van die select option.
Er bestaan makkelijkere versies, wil je die?
Offline jokemijn - 17/10/2007 16:32
Avatar van jokemijn Nieuw lid graag hoe minder chinees, hoe liever
Offline Koen - 17/10/2007 16:36 (laatste wijziging 17/10/2007 16:40)
  1. <form action="">
  2. <select name="location" onChange="window.location=this.options[this.selectedIndex].value">
  3. <option value="home.html">Home</option>
  4. <option value="about.html">About</option>
  5. <option value="contact.html">Contact</option>
  6. </form>

Zoals je ziet is er nog altijd Javascript gebruik (onChange), maar veel simpeler gemaakt.
Veel plezier ;)
Offline jokemijn - 17/10/2007 16:42 (laatste wijziging 17/10/2007 17:05)
Avatar van jokemijn Nieuw lid fijn! bedankt!