login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link in een form (Opgelost)

Offline jokemijn - 17/10/2007 16:20 (laatste wijziging 17/10/2007 16:21)
Avatar van jokemijnNieuw lid Ik heb vandaag pas mijn eerste beetje html onder ogen gekregen, ben dus nog een absolute nul op dat vlak.  

Ik weet wàt ik specifiek gemaakt wil krijgen, nl een balk zoals op http://www.graphicthoughtfacility.com/

Nu, die balk heb ik, die kan ik met mijn weinige kennis uit het bronbestand destilleren. Nu vraag ik me alleen af hoe ik van de verschillende onderdelen in die balk een link maak naar een volgende pagina? Of hoe ik met die verschillende onderdelen een nieuwe tekst/ beeld op dezelfde pagina laat verschijnen.

Sorry als dit een beetje naief overkomt. Zoals gezegd, ik ben een leek (die graag wil leren)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 17/10/2007 16:27
Avatar van Koen PHP expert Dit werkt niet alleen maar met HTML, ook met javascript..
het principe is dat wanneer je die 'select option' veranderd, dan wordt er een javascript functie in werking gezet die dan de URL laat veranderen in de value van die select option.
Er bestaan makkelijkere versies, wil je die?
Offline jokemijn - 17/10/2007 16:32
Avatar van jokemijn Nieuw lid graag hoe minder chinees, hoe liever
Offline Koen - 17/10/2007 16:36 (laatste wijziging 17/10/2007 16:40)
  1. <form action="">
  2. <select name="location" onChange="window.location=this.options[this.selectedIndex].value">
  3. <option value="home.html">Home</option>
  4. <option value="about.html">About</option>
  5. <option value="contact.html">Contact</option>
  6. </form>

Zoals je ziet is er nog altijd Javascript gebruik (onChange), maar veel simpeler gemaakt.
Veel plezier ;)
Offline jokemijn - 17/10/2007 16:42 (laatste wijziging 17/10/2007 17:05)
Avatar van jokemijn Nieuw lid fijn! bedankt!
Net even gecopy-paste, maar het valt me direct op dat het scrollbalkje verdwijnt zodra ik naar een andere pagina verwezen wordt. Kan dat op één of andere manier blijven staan, of moet ik die codering op elke pagina opnieuw invoegen?
Offline thomasje - 17/10/2007 19:45
Avatar van thomasje MySQL beginner Als je het wil laten staan moet je een weergeven en niet weergeven functie inbouwen, dus als je op een link klikt geeft hij de tekst of plaatjes op de zelfde pagina weer.
Maar veelmakkelijker is om het op ieder pagina te zetten of op elke pagina te include ( <?php include("bestand.html"); ?> ) Maar hoe je dat in html krijgt weet ik zo ook even niet
Ik ben ook nog maar een beginner.  
Offline jokemijn - 18/10/2007 16:28 (laatste wijziging 18/10/2007 16:29)
Avatar van jokemijn Nieuw lid 't is me ondertussen gelukt en wel op deze manier:

1. </div>
  2. <div id="header">
  3. <form name="page_chooser">
  4. <select name="location" onChange="window.location=this.options[this.selectedIndex].value"> class="select">
  5. <option value="index">JOKEMIJN / ELLENIJN / STAN DE KAN
  6.  
  7. <option value=0>/
  8.  
  9. <option value="jokemijn.html">WIE IS JOKEMIJN?</option>
  10. <option value="stan de kan">WIE IS STAN DE KAN?</option>
  11. <option value="ellenijn">WIE IS ELLENIJN?</option>
  12. <option value="where">WAAR KAN JE HEN VINDEN?</option>
  13.  
  14.  
  15. </form>
  16. </div>