login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere stylesheets

Offline Ultimatum - 12/10/2007 13:40
Avatar van UltimatumPHP expert Hé, ik vroeg me af of ik er verstandig aan deed om meerdere stylesheets te hebben. Want zo kan ik bijvoorbeeld een stylesheet voor de algemene layout maken, 1 voor het forum, 1 voor de kalender. Of raden jullie me aan om het in 1 stylesheet te doen? Ik maak er niet meerdere voor aparte browser, maar het is meer om alles te scheiden en overzicht te houden.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 12/10/2007 14:16
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik vind meer dan *een* stylesheet helemaal niet overzichtelijker.
Het is toch juist de bedoeling van styles(meer bepaald de classes) dat je ze kan hergebruiken, dus waarom ze onderverdelen over meerde sheets die globaal hetzelfde bevatten?

Dreamweaver (enandere vast ook) heeft een mogelijkheid om codeblokken in te klappen, klap gewoon alles per "onderdeel" in, en zo blijft alles (voor jouw) ook overzichtelijk.

*uitzondering voor de media sheet 
Offline citroen - 12/10/2007 14:42
Avatar van citroen Onbekend Ik zou een maand geleden vinTage volledig gelijk geven.
Tot ik nu op m'n werk een webapplicatie aan het bouwen ben.
Resultaat : 3000 Regels css code.
Dan is het verdelen over verschillende bestanden wel een must!
Offline vinTage - 12/10/2007 14:48 (laatste wijziging 12/10/2007 14:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid Uitzonderingen bevestigen de regel 

Volgens mij crached mn browser als ik 3000 regels css inlaad, en dan staat er nog geeneens content 
Offline Ultimatum - 12/10/2007 16:47
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik zelf vind het wel overzichtelijker zodat je gewoon voor elk bepaald deel (forum, kalender) een aparte css file hebt. Maar het word ok niet trager ofzo? Ik heb dan wel geen 3000 regels maar dan nog .
Offline vinTage - 12/10/2007 17:08
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je echt hoopt nano secondes te winnen, moet je al je files compressen (geen enkele nutteloze witruimte etc (geen idee of dat bestaat voor css)) , maar als je dan voor elk onderdeel een aparte file moet downloaden, waarin dan ook nog een groot gedeelte hetzelfde bevat dan is deze winst ook weer nihil(of mss wel verlies)
Offline mark92 - 12/10/2007 17:35
Avatar van mark92 Gouden medaille

Nieuw lid
ik zou dan een centrale stylesheet maken en verder per onderdeel 1.
in de centrale stylesheet doe je bijvoorbeeld de body en alles wat nog meer bij iedere pagina gelijk is.
Offline Gerard - 13/10/2007 01:39
Citaat:
maar als je dan voor elk onderdeel een aparte file moet downloaden, waarin dan ook nog een groot gedeelte hetzelfde bevat dan is deze winst ook weer nihil(of mss wel verlies)

Je kan het natuurlijk ook altijd zo maken dat je css in 1 TCP/IP pakket past. Dan ben je ook wel goed bezig hoor 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s