login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met Pull-Down-Menu's

Offline RobinG - 11/10/2007 17:10
Avatar van RobinGNieuw lid Normaliter heb ik geen forum nodig om m'n vragen wat betreft HTML beantwoord te krijgen, daar ik HTML al jaren zonder problemen gebruik...toch loop ik tegen een probleem aan.

Ik moet er gelijk eerlijk bij zeggen dat ik geen idee heb of dit eigenlijk onder JS zou moeten, omdat ik niet weet of je hier JS voor nodig hebt.

Het probleem is als volgt:

Ik heb categorieën en subcategorieën, onderverdeeld in 2 pull-down-menu's. De vraag is dan ook evident; hoe kan ik - client side - het tweede menu invullen aan de hand van de in het eerste pull-down-menu gemaakte keuze?
Overigens is het ook van belang dat er een bepaalde 'disabled' functie op pull-down-menu 2 blijft, zolang 1 nog niet is ingevuld.

Overigens vul ik m'n formulier dynamisch, dus aan de hand van de database wordt het pull-down-menu ingevuld. Ik werk met het parent-child-systeem, waarbij hoofdcategorieën een '0'-waarde in de parent-tabel hebben, maar bij subcategorieën een waarde X is ingevuld, het id-nummer van de hoofdcategorie representerende.

Alvast bedankt voor de hulp!

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline HOND_NL - 11/10/2007 17:37
Avatar van HOND_NL Nieuw lid Ik denk dat je dit zoekt..

http://www.dyna.../index.htm
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s