login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Site verspringt bij scrollbar in FF

Offline TekRequest - 08/10/2007 09:02 (laatste wijziging 08/10/2007 09:02)
Avatar van TekRequestNieuw lid Hallo,

Wanneer je een div centreerd , dan blijft alles mooi in het midden staan in IE , maar in FF springt je site naar links/rechts bij de pagina's waar de content groter is als de hoogte van je scherm, dus waneer er plots een scrollbar bijkomt, springt je site naar links, wanneer er geen is, springt je site naar rechts ,

check bijvoorbeeld dit eens in FF :
http://www.kompasvzw.be/newsite/
Klik op drugsverslaving en je ziet het probleem

Is dit nu te vermijden in FF via css ?

Thanks!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nvleeuwen88 - 08/10/2007 11:14
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse je kan je css overflow-y: scroll maar dit is niet css valid. Dus volgens mij is er neit echt iets aan te doen.
Offline bennieboy - 08/10/2007 11:51
Avatar van bennieboy HTML beginner zie weinig verschil.
Offline citroen - 08/10/2007 13:08
Avatar van citroen Onbekend het verspringen kan je niet tegengaan, of je zou idd altijd je scrollbar op moeten zetten in Firefox. je kan misschien via javascript controleren of je body korter is dan de hoogte van je venster, aan de hand daarvan de breedte van de scrollbar bijtellen aan de margin-right
Offline jerone - 08/10/2007 15:55
Avatar van jerone JS gevorderde Dit komt doordat je de container horizontaal gecentreerd hebt. Bij elke andere pagina heb je een scrollbar staan, maar bij drugsverslaving niet. Dit is doordat er zo weinig text is dat het niet hoeft te scrollen. En een eigenschap van Firefox is dat dan de scrollbar verdwijnt (want hij is niet nodig), in tegenstelling tot IE, waar de scrollbar altijd blijft staan.

Bij drugsverslaving is de breedte in FF dus meer, want de scrollbar wordt hier niet afgerekend.

De enige oplossing is om handmatig je container te plaatsen of dmv javascript alsnog het midden te bepalen.
Offline TotempaaltJ - 08/10/2007 16:26
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Wat is er mis? 
Offline citroen - 08/10/2007 16:28
Avatar van citroen Onbekend in principe niets. Zo gedraagt elke website zich die gecentreerd staat en op de ene pagina minder content heeft als op de andere.
Offline zointer - 08/10/2007 16:57 (laatste wijziging 08/10/2007 16:59)
Avatar van zointer HTML gevorderde http://www.site...mp;id=1126

Of

1. html {
  2. height: 100%;
  3. margin-bottom: 1px;
  4. }

laatste gebruik ik altijd
Zie 4-design.info
Offline citroen - 08/10/2007 17:17
Avatar van citroen Onbekend das de meest belachelijk oplossing die ik ooit gezien heb, niets persoonlijks maar waarom "kloten" met iets wat gewoon firefox is...
Offline zointer - 08/10/2007 19:57 (laatste wijziging 08/10/2007 20:00)
Avatar van zointer HTML gevorderde
citroen schreef:
das de meest belachelijk oplossing die ik ooit gezien heb, niets persoonlijks(het moet zijn persoonlijk) maar waarom "kloten" met iets wat gewoon firefox is...

Het is niet eens kloten het is gewoon validate CSS en het lost gewoon het stomme probleem op, en dan op een simpele manier dan die van jou.
citroen schreef:
je kan misschien via javascript controleren of je body korter is dan de hoogte van je venster, aan de hand daarvan de breedte van de scrollbar bijtellen aan de margin-right

Dit is voor mij een dom antwoord.

En dat die balk steeds blijft staan dat maakt toch niet uit, het springt niet steeds van links naar rechts.

@ts bekijk je site ook eens in safari.
Hier een hulp middeltje http://browsershots.org/
Offline citroen - 08/10/2007 20:00
Avatar van citroen Onbekend ik ga hier niet over discusieren, dus als jij liever een scrollbar ziet dan een browser normaal zijn gang laat gaan dat moet jij weten. Maar lever aub zo nooit een website af voor klanten!
Offline zointer - 08/10/2007 20:12
Avatar van zointer HTML gevorderde Over het verspringen in ff & consorten zijn er topic 's genoeg en iedereen ergert zich er aan, ook ik.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.233s