Proxy beveiliging is uit... en idd er zijn nog wel meer browsers, maar ik ga ze niet allemaal opnoemen, want dan ben ik hier nover een jaar nog online ;)
Ik denk dat je je probleem eenvoudig (betekent niet dat je het in 5 min doet,maar dat het niet moeilijk is) kunt oplossen. Je maakt nu namelijk gebruik van div's en tabellen.
Je werkt ook met css in tabellen waarvan ik me zelfs afvraag of het wel toegestaan is. zoals float: left. Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is dit niet echt bedoeld voor tbellen maar voor divs.
Wat ik daarom zou doen als ik jouw was.
Je maakt één grote containerdiv, daarin maak je vier kleine containerdivs. één voor je banner gedeelte 1 voor kje linker deel (met inhoudsopgave etc) 1 rechts (voor je berichten) en een footer.
Als je die goed gepositioneerd heb stop je de huidige inhoud er weer in. Tabellen moet je NIET gebruiken voor zulke doeleinden! Dus verwijder zoveel mogelijk tabbelen en vervang ze voor divs.
maar met name het opzetten van je container divs is belangrijk. Doe je dat goed, is jou probleem opgelost!
Elke site moet voor elke browser werkend zijn. zelfs voor oude browsers.
Oplossing (hoop ik):
bij de linkerkant voeg je dit toe: [height:100%;]
Bij de rechterkant verander je [float:left;] in [float:right;]
(zonder de [] natuurlijk).
Als je netjes script, en xhtml strict, zul je weinig problemen krijgen met browsers. CSS is bijna overal hetzelfde, zolang je niet al teveel tirelateintjes doet, dus niet teveel transparant, en van die leuke effectjes... Dan gaat het allemaal goed in je browser. EN natuurlijk goed script..
Hint: laat die tabellen eens vallen, en begin eens van een simpele css opbouw zoals je hier kan zien: http://www.deva...tered.html
(kopieer de bron en plaats er vervolgens jou content in en begin dan aan te passen)
pieterc, wat is er mis met tabellen?
Het is veel sneller op te bouwen en veel simpeler. Je bent wel wat meer code kwijt vaak, maar voor de rest...
Het heeft beide zijn voor- en nadelen
Update je FF eens, bij mij weergeeft hij het beter.
Edit:
Even wat bekeken, een link met een hoogte van 48px, nog niet vaak tegengekomen. Maak er eens een Div van?
ZO maak je het klikbaar:
pieterc, wat is er mis met tabellen?
Het is veel sneller op te bouwen en veel simpeler. Je bent wel wat meer code kwijt vaak, maar voor de rest...
Het heeft beide zijn voor- en nadelen
http://www.stylesheets.nl/
Bekijk eens al die argumenten... De grootste is nog die van semantiek. Tabellen zijn om data te tonen. Layout in je html verwerken is ronduit dom. En dat doe je dus met tabellen.
Over voorkeur en smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar als je toekomstgericht bezig wilt zijn werk je zonder tabellen.
Gebruik ze ook alleen om informatie te tonen, maar die mag toch ook opmaak hebben?
Een while loop gaat stukken makkelijker met tabellen dan met div's die je allemaal goed moet floaten enzo..