login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

rechterdiv springt in ie6 steeds naar onder

Offline vinnietime - 14/08/2007 11:07
Avatar van vinnietimeNieuw lid Hoi,

Zit mee lastig probleempje.
Ik heb main div met twee kolommen leftcollumn en rightcollumn. Echter in ie6 springt de rechter SOMS onder de linkerkolom, als je dan F5 drukt springt alles op zijn plaats. Ik heb al heel veel geprobeerd ook de linkerkolom versmallen en niks help hebben jullie ideetje
de site bevind zich op iron-oceneni en de css op main.css

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 14/08/2007 13:54
Avatar van Thomas Moderator Hm, soms werken floats en margins niet lekker samen. IE introduceert dan opeens extra ruimte (3 pixels ofzo?) waardoor divs die voorheen precies pasten in een container dit nu niet meer doen.

Volgens mij kon je dat oplossen door aan de floats:
display: inline;
toe te voegen.

Je zou eens een div-container en wat floats bij elkaar kunnen gooien en kijken wat het effect is van het gebruik (of het weglaten) van margins met floats. En dan zien wat er gebeurt als je display: inline toevoegt.

Ik geloof ook dat er een soortgelijke oplossing voor dit probleem op gigadesign.be stond.
Offline vinnietime - 14/08/2007 14:57
Avatar van vinnietime Nieuw lid alvast bedankt fangorn en heb daaraan inderdaad gedacht, ik ken het bewuste artikel over het double margin probleem in gigadesign maar zelf dat ik het heel smal maakte lukte het nog nie. ik heb nu tijdelijk het even in tabellen gestoken (schaam) dus code is niet meer juist online toen ik vraag stelde.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s