login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Button layouts

Offline WtFudgE - 31/07/2007 17:02 (laatste wijziging 22/08/2007 18:32)
Avatar van WtFudgENieuw lid Hey, ik heb een klein layout probleem.
Ik heb een form waarin ik één submit button heb, enkele textvelden & 1 input veld (voor upload).

Nu ik heb met css de achtergrond kleur van de textvelden een beetje gewijzigd omdat ze anders ni heel zichtbaar waren door middel van een lichte scherm achtergrond. Het lettertype heb ik ook maar ineens verandert.

Ik moest dit dus ook doen voor mijn input veld. Het probleem is echter dat er bij een input veld ook altijd een "bladerknop" naast zit. Deze knop wordt dus ook beïnvloed door de css code.

Nu ja... Niet exact.
In internet explorer wijzigt hij de layout van de button bij het inputveld. In firefox behoud hij voor de button de default layout. Het lastige is dus, dat ik wil dat mijn gewone submit button & mijn inputveld button dezelfde layout hebben.
Als ik de layout van enkel het inputveld wijzig, dan hebben dus in firefox de beide buttons dezelfde layout, maar in IE niet. Wijzig ik dan ook de layout van de gewone submit button. Dan klopt de layout wel in IE, maar in firefox weer niet.

Normaal slaag ik er altijd wel in om in alle browsers de layout ongeveer hetzelfde te behouden. Maar dat is dus nu niet het geval 
Iemand enige oplossing, idee of opmerkingen?

Would be appreciated 

Edit:

Ik heb men pagina een beetje bijgewerkt zodat ik het kon laten zien wat ik bedoelde.

1. <form enctype="multipart/form-data" action="" method = "post">
  2. <table width="100%" class="emptytable">
  3. <tr>
  4. <td class="emptytable">Datum:</td>
  5. <td class="emptytable">
  6. <select name="year1" class="input">
  7. <option value="2007" selected>2007</option>
  8. <option value="2008">2008</option>
  9. </select></td>
  10. </tr>
  11. <tr>
  12. <td width ="92" class="emptytable">Sensei:</td>
  13. <td class="emptytable"><input name="sensei" type="text" class="input"></td>
  14. </tr>
  15. <tr>
  16. <td class="emptytable">Plaats:</td>
  17. <td class="emptytable"><input name="place" type="text" class="input"></td>
  18. </tr>
  19. <tr>
  20. <td class="emptytable">Select bestand:</td>
  21. <td class="emptytable"><input name="file" type="file" class="input2"></td>
  22. </tr>
  23. <p>
  24. <input type="submit" class="input3" value="Voeg stage toe">
  25. </p>
  26. </p>
  27. </form>

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Pieter - 31/07/2007 17:55
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Heb je misschien ook een online voorbeeld staan met wat ondersteunende code?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s