login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XML + Nut

Offline lasdesigner - 16/07/2007 15:42
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo,

Ik heb wat artikelen door genomen over XML. Maar ik snap het nut er nog niet echt van om het in XML te maken. Is het alleen maar handig om het te kunnen 'uitwisselen' (dat andere mensen de gegevens via rss ook op hun website kunnen zetten) of gaat het sneller dan een database?

En hoe kan je dan (als het nut heeft?) gegevens in een XML bestand stoppen? Dus via een formulier in PHP bijvoorbeeld.

Groeten,

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 16/07/2007 16:21
Avatar van xSc Onbekend XML is best heel handig, maar hangt ervanaf wat je wilt.

XML zou ik bijv. gebruiken als je gegevens wenst uit wisselen met andere sites (bijv. RSS), maar geen toegang wil geven tot bijv. een database. Met XML kun je ook opmaak gebruiken, maar echt nut daarvan heb ik nog niet ontdekt.

XML vind ik zelf ook handig als je heel veel verschillende info wilt opslaan.

Ik noem maar een voorbeeld: verzekeringen. Van de ene verzekering wil je heel andere info opslaan dan van de andere. In dit geval vind ik XML handiger.
Offline Flex1986 - 16/07/2007 20:58 (laatste wijziging 16/07/2007 21:00)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
XML heeft erg veel nut. Kijk hier maar eens. http://www.sitemasters.be/forum/1/23245/PHP/regex_(preg_replace)

XML is makkelijk om tijdelijk bepaalde data opteslaan. Ook is het in combinatie van XSLT bijzonder makkelijk om je complete xml te sorteren/doorzoeken. Ook kan je met XSLT je hele layout bepalen. XML heeft zeker zijn plus punten ook als database.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s