login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div's even hoog krijgen

Offline bertenz - 16/07/2007 12:06 (laatste wijziging 16/07/2007 12:22)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Ik weet dat ik de laatste tijd wat veel vragen heb, maar ik kan het antwoord helaas nergens anders gevonden krijgen...
Mijn probleem is deze keer dat ik 2 DIV's naast elkaar heb en die allebei even groot wil hebben. Dit heb ik eerder opgelost door gebruik te maken van tabellen, maar ik wil het allemaal graag wat "zoekmachine-vriendelijker" maken. Op het moment ziet het er zo uit:
http://www.bert...mp;fid=101 (onder het kopje "Meer Efteling hotels")
en ik zou het graag ongeveer zo hebben als het volgende:
http://www.funp...p;lang=ned
(wederom onder het kopje "Meer Efteling hotels")

Weet iemand een manier om dit met DIV's voor elkaar te krijgen ?? (of misschien een andere manier die beter is dan tabellen ...)
Alvast bedankt.

Bertenz

Edit: de coderingen van de div's staan op plaatscode: http://www.plaatscode.be/6015/

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/07/2007 12:09 (laatste wijziging 16/07/2007 12:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid Geef die img een style mee met een negative top margin/padding ?
Offline bertenz - 16/07/2007 12:17
Avatar van bertenz HTML beginner Op die manier zorg je er toch niet voor dat de DIV's even groot worden of wel ??? (voor de duidelijkheid: het gaat om de DIV met witte rand waar zowel de tekst als een andere DIV met plaatje in staan)
Offline vinTage - 16/07/2007 12:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat je zou "kunnen" doen is een min-height meegeven (werkt niet met ie6), maar dan moet je even bekijken wat de langste text is die er in komt..nadeel is wel dat je divs dan vaak te groot zullen zijn.

Offline bertenz - 16/07/2007 12:33 (laatste wijziging 16/07/2007 12:42)
Avatar van bertenz HTML beginner Klopt, had ik inderdaad ook aan gedacht, maar dan zou één lange tekst alle andere kortere div's minder mooi maken. Ik heb overigens ook gedacht aan het gemiddelde aantal letters per regel en dan berekenen hoevaak "<br />" zou moeten worden bijgevoegd om het kloppend te maken. Helaas liggen de waarden zover uit elkaar dat het vaak niet klopt en het dus niet werkt. ([EDIT] of is het ook mogelijk om op een manier het aantal regels te tellen ??[/EDIT])

Is er ook geen manier om de DIV's in een container te zetten en aan te geven dat de div gewoon net zo hoog moet zijn als de container (of op een andere manier gezegd: tot de bodem doorlopen) ??
Offline vinTage - 16/07/2007 12:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Met javascript kan je de hoogte van een div opvragen en meegeven aan de andere div

document.getElementById('div').style.height = ...

Met css weet ik geen oplossing
Offline bertenz - 16/07/2007 12:50
Avatar van bertenz HTML beginner Het is dan wel mogelijk om telkens de hoogte van de linker DIV op te vragen, maar stel dat de linker DIV kleiner is dan de rechter. Kun je die dan nog van hoogte veranderen ?? (lijkt me eigenlijk niet omdat het voor Javascript al op het scherm weergegeven moet worden of niet ??)
Offline vinTage - 16/07/2007 13:17
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan toch gewoon een if else maken in js.
Offline Thomas - 16/07/2007 13:26
Avatar van Thomas Moderator > Faux columns
> Guillotine bug
Offline bertenz - 16/07/2007 20:46 (laatste wijziging 18/07/2007 17:54)
Avatar van bertenz HTML beginner @FangorN: Misschien kan ik wel iets met deze info. Ik moet dan alleen wel te weten komen welke van de 2 het langste is. Is het mogelijk in PHP om te kijken naar de informatie van het item dat volgt op het huidige item ?? (net zoals bij C)

@VinTage: Ook bedankt voor jouw reactie, als het niet zou lukken op de manier van FangorN, ga ik jouw manier nog eens proberen denk ik.

Bertenz

Edit: Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de div's nu mooi even hoog gekregen. Ik heb dit gedaan door de hoogte van elke DIV met Javascript op te halen (daarna pagina verversen) en dan die hoogte in de database te zetten. Daarna heb ik met een php-script telkens laten checken welke div het hoogste was en toen per rij een vaste hoogte (van de grootste DIV) toegekend. De hoogtes staan nu weer in de database zodat er - als de bezoeker op de pagina komt - geen rekenwerk meer gedaan hoeft te worden. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s