login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doorlinken van en naar DIV

Offline patsneok - 14/07/2007 23:04
Avatar van patsneokNieuw lid Hallo,

Ik probeer met CCS en HTML een website op te bouwen. Vroeger deed ik dat met tabellen, nu maar eens netjes met CSS en DIVjes.. 

In mijn HTML heb ik links een div staan met daarin de menu items. Rechts heb ik een div staan met daarin inhoud/welkomstekst.
Hoe krijg ik het volgende voor elkaar? Als iemand links in het menu op een menu item klikt, dan wordt de inhoud rechts vervangen? Met een target in de link kom ik er niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline maigel - 14/07/2007 23:37
Avatar van maigel PHP beginner je zou met iframes kunnen werken maar is veroudert dus niet echt aan te raden verder weet ik niet echt iets (btw als je met tabellen goed omgaat en ziet wat je doet kan je je site daar ok netjes me maken hoor)
Offline Nrzonline - 14/07/2007 23:39 (laatste wijziging 14/07/2007 23:39)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Het kan met AJAX, maar of dat nou daadwerkelijk de methode is die je zoekt, moet je zelf even bekijken... Google.be: ajax.request, Google.be: prototype.js
Offline patsneok - 16/07/2007 13:56
Avatar van patsneok Nieuw lid Ik vergiste mij.  Ik bedoelde dat ik vroeger met frames een structuur maakte; header, menu en content. Nu wil ik dat met DIVs doen.
Alleen hoe verander ik dan de inhoud van het DIV content als iemand op een link uit het DIV menu heeft geklikt?
Offline smoos - 16/07/2007 14:05
Avatar van smoos PHP gevorderde Gewoon nieuwe pagina laden?
Offline Thomas - 16/07/2007 16:09
Avatar van Thomas Moderator Als je de beschikking hebt over een scriptingtaal, kun je je site dynamisch in elkaar zetten met een pagina-systeem. Anders (platte HTML-site) zul je delen van je layout meerdere keren moeten kopiëren. Dit laatste is niet echt handig als je layout nog niet definitief is, omdat je dan alle pagina's bij moet werken als je ergens iets wijzigt.
Offline Grayen - 16/07/2007 19:21
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Je kunt ook al aardig wat voor mekaar krijgen met AJAX. Ik heb even wat voor je gemaakt, hoe je met een wat javascript bij je links ervoor kunt zorgen dat de inhoud van een element wordt aangepast met de inhoudt van het bestand dat je in de link heb opgegeven. De code kun je hier vinden:

http://www.pastebin.be/3910

Gewoon een kwestie van alles wat tussen <script> staat in je head te zetten en bij al je url's..

1. onclick="setContents(this, 'contents'); return false;

.. en dan zorgt hij ervoor dat de content van de pagina die je in de href had staan in het element met als id 'contents' komt te zitten.

Veel succes .
Offline patsneok - 16/07/2007 20:32 (laatste wijziging 16/07/2007 20:33)
FangorN schreef:
Als je de beschikking hebt over een scriptingtaal, kun je je site dynamisch in elkaar zetten met een pagina-systeem. Anders (platte HTML-site) zul je delen van je layout meerdere keren moeten kopiëren. Dit laatste is niet echt handig als je layout nog niet definitief is, omdat je dan alle pagina's bij moet werken als je ergens iets wijzigt.

Welke scritpingtaal bedoel je dan? PHP, Javascript of.... ??? 
Een platte HTML-site lijkt mij inderdaad niet handig.
Offline nvleeuwen88 - 16/07/2007 20:41
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse Ik begrijp het probleem niet echt je kan toch gewoon je pagina overnieuw laden en doe met php gewoon je header en footer includen en klaar is kees toch??
Offline patsneok - 17/07/2007 22:40
nvleeuwen88 schreef:
Ik begrijp het probleem niet echt je kan toch gewoon je pagina overnieuw laden en doe met php gewoon je header en footer includen en klaar is kees toch??

Ik begrijp je oplossing nog niet helemaal. Hoe doe include ik dan de header en footer? Moet ik dan ook PHP installeren?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.234s