PHP gevorderde |
|
@stijn: zojuist geprobeer, maar het blijft gewoon hetzelfde.
Daarnaast heb ik ook nog de volgende problemen:
-alles is standaard uitgeklapt, ik wil juist alles standaard ingeklapt.
- Ik wil de div's graag 154 pixels breed, kijk namelijk hier maar (hij is nog lang niet af), dan zul je zien dat deze nog te smal zijn, dingen als width: 100% en width: 154px; helpen niet.
- De menu's moeten automatisch terugklappen zodra je de muis eraf haalt, dat is nu niet het geval, je kunt bij wijze van spreken alle menu's uitklappen, maar dat wil ik niet, zodra je de muis eraf haalt moet hij ook gelijk weer weggaan.
- en als laatste punt is het zo dat wanneer een item uitgeklapt is, als je er rechts naast gaat staan, dan gaat hij heel snel in en uitklappen.
EDIT: nog even de nieuwe codes die momenteel gebruikt worden
<table height="<?php echo($menuhoogte); ?>" valign="top" cellspacing="0" width="<?php echo($knopbreedte); ?>"><tr><td style="border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black;" onmouseover="showmenu('menu2')" onMouseOut="hidemenu('menu2')" bgcolor="<?php echo($bgcolor); ?>" align="center" valign="top"><a href="?page=instrumentenwijzer" valign="top" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return kadabra('menu2');">Muziekinstrumenten</a></td></tr></table>
<div onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')" id="menu2" width="<?php echo($knopbreedte); ?>">
<a href="pagina.php" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')">item 1</a><br />
<a href="pagina.php" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')">item 2</a>
</div>
<table height=" <?php echo($menuhoogte); ?>" valign="top" cellspacing="0" width=" <?php echo($knopbreedte); ?>"><tr><td style="border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black;" onmouseover="showmenu('menu2')" onMouseOut="hidemenu('menu2')" bgcolor=" <?php echo($bgcolor); ?>" align="center" valign="top"><a href="?page=instrumentenwijzer" valign="top" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return kadabra('menu2');">Muziekinstrumenten</a></td></tr></table> <div onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')" id="menu2" width=" <?php echo($knopbreedte); ?>"> <a href="pagina.php" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')">item 1</a><br /> <a href="pagina.php" onmouseover="return functie('menu2');" onmouseout="return functie('menu2')">item 2</a> </div>
.menu2 {
float: left;
display: none;
border: 1px solid black;
background-color: #FFCC00;
padding: 5px;
font-size: 12px;
z-index: 999;
}
.menu2 { float: left; display: none; border: 1px solid black; background-color: #FFCC00; padding: 5px; font-size: 12px; z-index: 999; }
|