login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Adres in adresbalk veranderen d.m.v. htaccess

Offline Appie_Dijk - 15/06/2007 23:03
Avatar van Appie_DijkLid Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om het adres in de adresbalk te veranderen d.m.v. htaccess?

Op dit moment wordt één van mijn site's namelijk zo weergegeven:
http://000.000.000.000/index.html (000.000.000.000 is natuurlijk een gewoon IP-adres)

nu wil ik graag dat in de adresbalk het volgende komt te staan:
http://www.mijnsite.nl (of iets dergelijks)

Is dit mogelijk? zo ja, moet dit met htaccess? en wat is dan de code?
Zo ja en het kan niet met htaccess, hoe dan wel?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 15/06/2007 23:04
Avatar van marten Beheerder dat is geen htaccess maar DNS Je hosting zal een dns record moeten toevoegen voor je site.
Offline Appie_Dijk - 15/06/2007 23:11
Avatar van Appie_Dijk Lid nou het is zo, ik heb een resellerpakket en daarmee een klant aangemaakt, hierop staat zijn website. het is te bereiken d.m.v. het IP-adres/~zijnnaam

nu heeft hij zelf ergens een domeinnaam en hosting onder gebracht en wil dit niet graag verhuizen om één of andere vage reden welke ik nog steeds niet snap (maar dat terzijde)
Daar stuurt hij zijn index.html door naar het IP-adres/~zijnnaam

Maar nu wil hij niet dat als mensen zijn website bezoeken dat er staat IP-adres/~zijnnaam maar gewoon zijn adres (ook al ben je dan niet op zijn adres...)

snappen jullie het nog 
Offline bertmelis - 16/06/2007 09:43
Avatar van bertmelis PHP interesse In de index.html een frame maken dat de site op ip/~zijnnaal opent. Dit is de klassieke manier.

Misschien kan hij de domeinnaam niet laten verwijzen naar uw hosting eh. (geen domain-ethics?)
Offline Appie_Dijk - 16/06/2007 10:22
Avatar van Appie_Dijk Lid frame heb ik al geprobeerd, werkt in principe prima... op enkele dingen na. bijv. het contactformulier werkt niet meer...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s