login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dropdown CSS centreer fout

Offline edwin87 - 08/05/2007 12:52 (laatste wijziging 08/05/2007 12:53)
Avatar van edwin87Nieuw lid Goedenmiddag,
Ik ben bezig met een site dat een dropdown menu heeft. Athlans een aantal menu items heeft bepaalde sub items.

Nu heb ik wanneer ik over een menu item ga een dropdown menu. Maar deze komt helaas niet recht onder het menu item te staan. Wat ik wel graag zie. Ik heb verschillende css trucs gebruikt maar ben verslagen. Ik hoop dat iemand bij hier mee kan helpen.
HTML :
http://www.plaatscode.be/5272/

CSS:
http://www.plaatscode.be/5273/

Ik heb hier alleen de nodige css gestuurd van het menu zelf.

Bijvoorbaat dank,

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 08/05/2007 14:25 (laatste wijziging 08/05/2007 14:28)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dropdown menu's hoef je niet met Javascript te maken (wat dus voor positioneringsproblemen zorgt).
Hier staat uitgelegd hoe het heel simpel kan dmv CSS.
Het is een kwestie van overflow icm :hover.

Edit: Hmm, misschien niet het beste artikel, maar kon zo snel geen andere vinden.
Offline xSc - 08/05/2007 14:47
Avatar van xSc Onbekend Hmm Paul, dat slaat nergens op. Als je JavaScriptmenu gebruikt, kun je alsnog met CSS positioneren. Doe ik altijd en nooit problemen.

Ik denk dat een CSS menu niet cross compat is.
Offline edwin87 - 08/05/2007 15:38
Avatar van edwin87 Nieuw lid Ik heb dit van a list a part. Weten jullie de oplossing hiervan dan?
Offline Dark_Paul - 08/05/2007 15:45
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @xSc:
Ik heb het eerst ook met JavaScript gedaan, maar het positioneren gaat dan veel moeilijker. Ik zei ook niet dat het niet kon, ik heb het zelf ook gedaan.
Maar toen ik van iemand hoorde dat het met CSS ook ging, ben ik dat gaan gebruiken.
Veel fijner, omdat het een lijst is, staan ze al recht onder elkaar en hoef je niet nog eens extra te positioneren in CSS.
Plus dat mensen die hun JavaScript uit hebben (hoe weinig het er ook zijn) dan toch door je site kunnen bladeren.
Er staat bij het artikel zelfs een manier om het in IE ook werkend te krijgen, maar ik verwacht dat het in IE7 zonder dat trucje ook werkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s