login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Liquid designen

Offline Ewergreen - 25/04/2007 11:44
Avatar van EwergreenNieuw lid Eventjes twee vraagjes:

1 - Is het best om een liquid design te maken, of niet?
2 - Hoe maak ik een website met images liquid (allemaal instellen als bg)?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nvleeuwen88 - 25/04/2007 11:54 (laatste wijziging 25/04/2007 12:30)
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse Ik geef liever de voorkeur aan gedefineerde width in px.
Offline citroen - 25/04/2007 13:22
Avatar van citroen Onbekend beide hebben z'n voor- en nadelen.
Maar je moet altijd klantgericht werken en werken volgens de voorkeur van uw client.

een layout met vaste breedte is gemakkelijk om te slicen en in html te steken, maar kan enorm klein uitvallen op een breedbeeld of hoge resolutie.

een vloeiende layout kan enorm ingewikkeld zijn om in html te steken en kan onoverzichtelijk worden op een breedbeeld.
Offline bertmelis - 25/04/2007 17:35
Avatar van bertmelis PHP interesse Ik gebruik meestal een combinatie. Layout is op zich liquid, maar met min-width en max-width zet ik er wel grenzen op. Omdat oudere browsers dit niet allemaal ondersteunen is hiervoor wel wat javascript of andere scripting voor nodig.

Figuren in headers en zo meer zijn meestal als background ingesteld in m'n css...
Offline Ewergreen - 26/04/2007 13:14
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Ja, ik ben dus momenteel aan mijn eindwerk bezig en ik heb een liquid design gemaakt. Voor mij was dat dus idioot veel werk, omdat ik eigenlijk enkel basis CSS kende voor ik eraan begon. Maar ik was wel gemotiveerd. Nu kom ik op mijn eerste voorstelling van mijn eindwerk en wordt liquid designen dus volledig afgebroken. Ik ga niet opnieuw beginnen, dus zoek ik nu argumenten om liquid design te verdedigen... .
Offline citroen - 26/04/2007 13:23
Avatar van citroen Onbekend je bent misschien beter af door de vooroordelen van liquiddesign te ontkrachten. Welke waren de punten die ze aanhaalde waarvoor liquiddesign afgebroken werd?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s