Ik hoop dat iemand de oplossing weet (misschien een IE hack?)
Probleem 2
Tevens ben ik bezig met een site voor iemand die ik ken. Nou heb ik de lay out van de site aangepast die ik hierboven liet zien als een soort nood oplossing.
Na een tijdje ge-googled te hebben, kwam ik op deze link uit:
Ik wil mijn site precies zo maken. Alleen dan met niet zoals hier 2 div'jes náást elkaar, maar 3 div'jes boven elkaar.
Ook van de site zoals ik hem nu heb, heb ik een screenshot. Het is dus de bedoeling dat globaal de setup van de site hetzelfde is als de screenshot, alleen in de vorm van de bovenstaande link.
Voor deze site hebben jullie naar mijn mening geen code's verder nodig, omdat de gehele code van de site die je ziet in de onderstaande link in de bron staat:
Probleem 1:
je hebt padding: 30px; in je html staan. Dan zet uw browser in de div 30px padding.
Waarom het in de ene browser wel werkt, en de andere niet heeft volgens mij te maken met de prioriteit van style-definities. Inline heeft hogere prioriteit dan style in css. Maar waarom ook de 2 door elkaar gebruiken...?
Tegen betaling, ja. Maar aangezien je nog student bent wil ik de eer aan jou laten Je leert niets door iemand anders de oplossing te laten maken.
hahaha hoef ook niet de oplossing ;) maar wel graag een tip hoe ik het in beide browsers in order krijg. Dit is namenlijk de enige "fout" in mijn website
En heb al in de container 3 div'jes achter elkaar gezet, aangezien div'jes standaard onder elkaar komen ja ;) Dit werkt dus niet...
Alles verspringt dan, of dat kan aan mij ligge magoed.. Want dan gaat de tekst ook gewoon door de kader heen, omdat die 2 div's die er nu in dat voorbeeld staan naturlijk floaten.
Jamaar, in dat voorbeeld hebben de divs een welbepaalds hoogte en breedte. Je moet dit voor uw ontwerp wel aanpassen eh!
width en height voor zowel distance, container en container div nakijken!
Probleem 1:
zet in uw css bij #head:
padding: 30px 30px 0 30px;
Haal die padding uit de html.
Probleem 3: volgende lessen toch niet te ver vooruit lopen!
dat zin in mijn aard ;) wil gewoon veel leren omdat ik het interessant vind. En wil dus experimenteren wat de mogelijkheden zijn om zo mijn vaardigheden te verbeteren
iig erg bedankt voor je hulp
Ja de hoogte zal ik aan moeten passen, alleen het is jammer dat ze floaten, aangezien ik het handige vind als ik bijv (van boven naar benden gezien) de div's heb: