login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Background-image switchen

Offline martin633 - 14/03/2007 11:01
Avatar van martin633Nieuw lid Hallo allemaal!

Ik ben net weer begonnen aan een nieuwe website. En toen kwam ik er al snel achter dat ik een probleem had. Ik heb een div id="rechts" met een vaste hoogte/breedte. Deze div heeft een background-image. Nu wil ik alleen dat deze backgrondimage per pagina verschilt. Ik werk met php dus ik geef per pagina een id mee.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Per pagina een aparte div id="rechts" aanmaken? Of is er een logischere/professionelere oplossing?

Vast bedankt in ieder geval!

Groeten,
Martin

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 14/03/2007 11:07
Avatar van Ultimatum PHP expert je kan ook gewoon een style aan die div meegeven op je pagina zelf en dan maak je bijvoorbeeld een array met als key de pagina en als value de link naar het plaatje. Als dan de key gelijk is aan de get dan zet je dus die value in de style en krijg je zo het plaatje bij die div. Maar weet niet hoeveel verschillende plaatjes je hebt e.d.
Offline martin633 - 14/03/2007 11:12
Avatar van martin633 Nieuw lid je bedoelt gewoon in mijn index.php in mijn div id="rechts" een <style> meegeven met daarin de backgroundimage. En dan als url bv "images/$_GET [pag].jpg. En dan aan de images dezelfde naam als de naam van de pagina meegeven? Dat klinkt wel logisch ja Dankje.

(Ben nog wel benieuwd naar eventuele andere oplossingen)
Offline Ultimatum - 14/03/2007 11:32
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee zo bedoel ik het niet..

Je link is gewoon www.site.nl/pagina.php

en dan <div style="background-image: <?= $arr['$_GET['p']) ?>">

Nu zoekt hij dus de key uit array die gelijk is aan pagina..
Offline martin633 - 14/03/2007 15:12
Avatar van martin633 Nieuw lid dit is hem geworden: TE logisch eigenlijk.. maar bedankt!

<style>
#rechts {
background-image: url("img/<? echo $_GET[pag]; ?>.jpg");
background-repeat: no-repeat;
}
</style>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s