login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwe techniek

Offline TriX - 09/02/2007 10:48
Avatar van TriXHTML interesse Hallo...

Ik heb al een aantal websites gemaakt. Dit is alweer een tijd geleden maar ben nu weer begonnen met een nieuwe site. Voorheen bouwde ik mijn websites op door gebruik te maken van Html tabellen...

Ik heb het ontwerp van mijn site af en wil deze nu gaan omzetten naar een werkende pagina. Nu vraag ik me af wat tegenwoordig de meest gebruikte techniek is. Het gaat erom dat deze pagina onder alle webbrowsers er hetzelfde uit moet zien. Klopt het dat tegenwoordig XHTL met Div's het meest gebruikt wordt?

Michel

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nielsvdwal - 09/02/2007 11:12
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde ik denk dat tables het meest word gebruikt.. maar dat het beter is om div's te gebruiken..
Offline elecomte - 09/02/2007 12:56
Avatar van elecomte Grafische interesse XHTML en css zijn de belangrijkste actuele formules of methodes om zowel een zeer mooie site te maken, en ervoor te maken dat die in de toekomst op elke browser goed weergeven zal worden.
Offline xSc - 09/02/2007 13:03
Avatar van xSc Onbekend Divs wordt tegenwoordig al heel veel gebruikt. Als je divs gewend bent, gaat dat niet langzamer dan tabellen.

Het heeft nog meer voordelen hoor:

- Minder code: overzichtelijk en minder dataverkeer
- Divs i.c.m. CSS scheidt lagen, dus ook sneller
- Nieuwere browsers gaan steeds meer richting de div
- Tabellen mag je eigenlijk niet gebruiken voor layout
Offline Joel - 09/02/2007 13:55 (laatste wijziging 09/02/2007 13:56)
Citaat:
Tabellen mag je eigenlijk niet gebruiken voor layout

Van wie niet? Dat noem ik eerder een nadeel dan als dat echt niet zou mogen.
Offline TriX - 09/02/2007 14:04 (laatste wijziging 09/02/2007 14:11)
Avatar van TriX HTML interesse Iedereen bedankt voor zijn reactie... Ik wil graag gebruik maken van XHTML met DIVS en CSS!

Voorheen "hakte" ik mijn layout in kleine stukjes plaatjes en zette ik die in tabellen... gaat het met Divs op dezelfde manier of moet ik op een hele andere manier slicen???
Offline Thomas - 09/02/2007 14:28
Avatar van Thomas Moderator Het kan op dezelfde manier denk ik, als je alle stijlopmaak maar naar je CSS-bestand verhuisd. Houd je (X)HTML "clean".

Een voordeel van DIVs is ook dat je enigszins kunt schuiven met je content. Als je floats gebruikt kun je de daadwerkelijke "content" van een pagina hoger in je source zetten dan dat deze wordt afgebeeld. Dit kan van positieve invloed zijn op de waardering door zoekmachines.

Bij tabellen kun je weinig in deze volgorde veranderen, het is altijd vlnr en top-to-bottom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s