Er werd mij aangeraden om mijn website in div te zetten.
Nu ben ik daarmee bezig maar mijn div wil niet de volledige breedte pakken. Ik heb de width: 100%; Maar dan pakt die alleen het stuk dat hij nodig heeft voor de tekst. En ik wil juist dat hij de volledige breedte van de pagina pakt. Hoe kan ik dit doen?
heel simpel, namelijk geen width opgeven, omdat een div standaard display: block; heeft pakt hij automatisch de totale breedte, waarschijnlijk doordat jij width: 100% opgeeft, pakt hij daardoor alleen de breedte die hij nodigt heeft
Als je DIVS gebruikt moet je geen .layout doen (zover ik weet). Voor DIVS moet je #layout gebruiken. En dan worden je DIV's zo <div id="layout"></div>. Dus van die puntjes even een hekje maken?
dan maak je enkel van een class een ID. En die div gebruik ik alleen om mijn andere divjes in te centeren... Dus waarom is het dan nog nodig ik denk dat dat niks veranderd aan mijn probleem
ik heb het getest, en dan klopt mijn border ook niet meer als ik van class layout - id layout maak...
Dus ik denk niet dat die oplossing het moet zijn. Want het oude probleem blijft nog
Ibrahim - 28/01/2007 23:16 (laatste wijziging 28/01/2007 23:17)
PHP expert
width: 100% veranderen in width: X px; ?
edit:
Waarin X een breedte is, die jij wilt hebben voor je site
ik vondt het een beetje onzinnig om een nieuw topic te openen over divjes. . .
Maar ik heb een divje en die wil ik onderin de pagina uitlijnen, hoe doe ik dit?