login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Table breid zichzelf uit? (in hoogste)

Offline Warbringer - 21/12/2006 13:22
Avatar van WarbringerOnbekend Hallo mensen.

Kan iemand mij vertellen hoe je die table's maakt dat als je TE VEEL tekst typt dat deze zichzelf wat langer maken maar de website NIET overhoop gooien?

Ik wil een soort van portal site maken met daarin diverse onderwerpen en per onderwerp een xxx aantal links naar site's die daaronder vallen.

www.startpagina.nl

zoiets als dat zeg maar. De admin kan dan inloggen en via PHP zelf links toevoegen, maar als er ruimte voor 10 regels is en de admin wilt een 11e toevoegen krijg je die 'distortion' in je template en ligt alles overhoop.

Iemand die mij hiermee kan helpen alstublieft?

Groetjes!!!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 21/12/2006 13:24
Avatar van Gerard Ouwe rakker Tabellen gaan nesten
Offline Warbringer - 21/12/2006 13:51
Avatar van Warbringer Onbekend nesten? naja hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen?
iemand een idee???
Offline Gerard - 21/12/2006 13:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tabellen+nesten&btnG=Google+zoeken&meta=]Google is your friend[/url]
Offline Wave6 - 21/12/2006 14:16
Avatar van Wave6 PHP beginner Heb je de code ook ergens staan?
Offline Warbringer - 21/12/2006 14:18 (laatste wijziging 21/12/2006 14:21)
Avatar van Warbringer Onbekend denk niet dat dit is wat ik bedoel lol.
laat ik het even anders proberen.
Heb dit in paint getekend zit op school maar het idee snap je wel.

plaatje 1 is hoe het normaal is. met de toegestaande tekst in de tabel (het is immers een template die gesliced is).

plaatje1

en plaatje 2 is hoe het wordt als je teveel tekst toevoegt.

Dus met andere woorden, kan hij niet automatisch alles uitrekken zodat er geen 'vervorming' in de website komt en je toch eigenlijk onbeperkt veel links kan toevoegen?

de code zie je niet veel aan.
het is gewoon een geslicede template dus bijvoorbeeld.

<tr><td background="bg1.gif"></td> ........................ (de rest)

natuurlijk staat tussen <td></td> je links. Zeg we doen even dom, je legt een liniaal op je beeldscherm en in dreamweaver zie je dat de ruimte van dat stukje template waar de links in komen 10 centimeter is van boven naar beneden. Gaan we er links in zetten die in totaal 11 centimeter zijn (ruime hoeveelheid dus) dan krijg je vervorming in de site omdat de table??? te groot wordt voor de website en dus andere tables aan de kant douwt om het zo maar te zeggen.
Offline Wave6 - 21/12/2006 14:24 (laatste wijziging 21/12/2006 14:27)
Avatar van Wave6 PHP beginner Nou misschien werkt het maar ik zou er gewoon een vaste breedte aan die tabel zetten zodat die niet meer verder kan uitbreiden.?
Maar ik of het werkt durf ik je natuurlijk niet te garanderen.
bijv
  1. <TABLE WIDTH="40">

misschien werkt het wel.?

of simpel weg werken met frames? zonder enige target?
Offline Warbringer - 21/12/2006 14:36 (laatste wijziging 21/12/2006 14:37)
Avatar van Warbringer Onbekend nou, dat is het probleem dus lol.
ik zie soms wel eens site's... waarin de border zichzelf uitbreid m.a.w. dat de site ipv 1024x786 verlengt word (inclusief template) naar 1024x1000 bijvoorbeeld. Dit zou (naar horen) met CSS gedaan kunnen worden??? of hoe doen die lui dat bij startpagina.nl dan steeds als er een nieuwe link komt? lijkt me niet dat ze de complete template overnieuw gaan slicen en coderen toch?

zal wel een stukje maken van de site waarover het gaan vanaaf post ik dan de code! ondertussen is elk idee meer dan welkom!
Offline Wave6 - 21/12/2006 14:41
Avatar van Wave6 PHP beginner Ja wat je ook kan doen is werken met Procenten. Dan past die zich automatisch aan de breedte aan. bijv
  1. <TABLE WIDTH="10%">
Offline Warbringer - 21/12/2006 14:54
Avatar van Warbringer Onbekend ja dat klopt en heb ik ook gedaan, maar dan blijft het fijt nog helaas dat als de table zichzelf vergroot of dat nou in lengte of breedte is, je vervorming krijgt... maar ik weet zeker dat het mogelijk is lol. Heb vroeger eens een template gedownload waarin de rest automatisch ook werd aangepast en ik dus veel tekst kon toevoegen in een table.
Offline Wave6 - 21/12/2006 14:56 (laatste wijziging 21/12/2006 15:09)
Avatar van Wave6 PHP beginner Warbringer geef me even 10 minuten dan zal ik er even naar kijken want dit geloof ik niet helemaal er moet iets voor zijn zodat de tabel zich zelf niet uitrekt
kijk bij frames had je gehad NORESIZE="no" maar dat heb je met niet tabellen denk ik.

ik denk dat je gewoon bij elke link een nieuwe cell moet maken. of gewoon telkens <BR>
Offline Warbringer - 21/12/2006 15:03 (laatste wijziging 21/12/2006 15:15)
Avatar van Warbringer Onbekend nee klopt iframes werkt niet hehe.
Ik moet dus iets hebben van de table laat maar 10 regels toe.
Want meer hight heb je niet! iedereen weet, als je dan TOCH die 11e regel of meer toevoegt dat je complete template verklooit wordt toch!??? hoe voorkom ik nu dit, dus dat de table wel grooter wordt (in hight) maar niet de template verklooit.

Een speciale manier van slices, waardoor hij compleet alles kan uitrekken of zo met in CSS een achtergrond die mee uitrekt ingevoerd?

naja, ik kijk vanaaf nog eens moet nu een Cisco proefwerk maken 

ps. weet iemand / tips ook welkom, hoe die lui van bijvoorbeeld sites zoals startpagina.nl dat aanpakken precies? want zo'n website moet het dus worden eigenlijk exact het zelfde alleen dan met een door mij ontworpen template!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s