login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FCKEDITOR met WORD

Offline martin633 - 20/12/2006 14:20
Avatar van martin633Nieuw lid Hallo allemaal,

Ik heb een cms met fckeditor. Het komt weleens voor dat gebruikers teksten vanuit ms-word plakken. Hierin zit altijd code verwerkt (voor bv font-family/weigth/color etc). Dit verpest mijn website. Nu zag ik dat de nieuwe fckeditor hier iets tegen had. Als een gebruiker nu iets uit word plakt, krijgt hij/zij hiervan een melding en kan de code eruit worden gefilterd. Alleen maakt fckeditor er nu iets van waar ik problemen mee krijg. Zo wordt het ongeveer opgebouwd:

<div>
<div>TEKST</div>
<div>NOG MEER TEKST</div>
<div>NOG WAT GEBLAAT</div>
</div>

(
meer over waarom er <div> komt staat HIER: http://sourcefo...p_id=75348

zie: "// Transform <P> to <DIV>"
)

Mijn probleem is dat de tekst die ik oproep (dmv echo "<p>$row[1]</p><br>";) helemaal tegen de kantlijn staat. Hij ziet die <p> dus niet staan achter echo, omdat de <divs> gemaakt door fdkeditor dit verpesten. In mijn css staat dus bij <p> MARGIN. Nu heb ik op willen lossen door gewoon in mijn css dit te doen:
p, div {
//mijn style
}

Het probleem is alleen dat fckeditor dus ook BEGINT met een <div>, dus wordt de margin 2 keer toegepast en staat het weer teveel rechts.

Mijn vraag is dus:
is er een manier om dit op te lossen?
- Misschien door <div> zonder dus een ID/CLASS te negeren?
- Of om die <p> toch op de een of andere manier te laten werken?
- Of om iets in fckeditor aan te passen?
- Of iets anders?

In ieder geval vast bedankt. Hopelijk heeft iemand een idee....

Groeten,
Martin

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/12/2006 14:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Die tekst uit het FCKEditor veld in een div plaatsen die die margin al heeft toegepast.
Offline martin633 - 20/12/2006 15:02 (laatste wijziging 20/12/2006 16:10)
Avatar van martin633 Nieuw lid ok ik dacht dus weer veeeel te moeilijk! thnx man!! Voel me wel een beetje *** dat het zo gewoon op te lossen was... 

echo "<h1>$row[0]</h1><br>";
echo "<div id='marginFCK'>";
echo "$row[1]<br>";
?>
</div>

dat was um dus gewoon...
maar goed, nogmaals bedankt!

EDIT!!!
ok.. dacht dat het bug-vrij was... maar helaas! Nu krijg ik dit probleem weer:
SOMS voegt fckeditor ook zelf al een <p> toe. Ik heb nu dus al een margin-right staan in mijn #marginFCK. Als er dan ook een <p> komt te staan, is het WEER dubbel en gaat het weer te ver naar rechts..
Offline timo - 20/12/2006 18:24
Avatar van timo PHP ver gevorderde zorg gewoon dat #marginFCK nergens anders dan in de div waar het wel mag kan worden gebruikt, dus dat p, div { // style } weg en alleen #marginFCK { // style } gebruiken dan zou het niet kunnen gebeuren..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s