login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS vraag

Offline Wave6 - 14/12/2006 10:52
Avatar van Wave6PHP beginner Hallo beste mensen

Ik wil vanaf nu eens weten wat ik allemaal met CSS kan en ben ik van plan daar de tutorials enzo van te gaan leren maar ik zit met een aantal kleine problemen met welke extensie sla ik een CSS pagina op? als ik het bijvoorbeeld zo doe index.css dan opent die hem niet met IE maar sla ik hem op als index.html dan opent die hem wel maar laat die niks zien??? wat doe ik fout?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 14/12/2006 11:09
Avatar van marten Beheerder een css file regelt de opmaak van uw website. Deze slaat u inderdaad op als naam.css

Vervolgens in uw html / php file selecteert u die css file met de volgende code:

1. <html>
  2. <head>
  3. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="naam.css" />
  4. </head>
  5. enz
  6. enz

Hierbij ga ik ervan uit dat naam.css in dezelfde map als uw html / php bestand staat. Als dat niet zo is werkt dat hetzelfde met een link zeg maar, dat zal geen probleem voor u zijn.

De /> aan het einde van <link> is xhtml.
Offline Simax - 14/12/2006 11:39
Avatar van Simax Onbekend Beste D_O,

Lees volgende keer eerst even de tutorials.
Dit zijn onnodige topics waar we antwoord op geven.
http://www.site...p;type=int

Alvast bedankt.

MvG,
RvB
Offline Wave6 - 14/12/2006 12:05
Avatar van Wave6 PHP beginner Hallo RvB

Dat had ik al gedaan. Maar er was niets over te vinden zoals ik in me topic zij. Anders had ik deze post niet geplaatst... 
Offline marten - 14/12/2006 12:46
Avatar van marten Beheerder maar heb je nu antwoord op je vraag ?
Offline Simax - 14/12/2006 14:12
Avatar van Simax Onbekend Sorry hoor,
maar hoe je een css file aan maakt en opvraagd staat toch echt in een van de tutorials, dus ik weet niet hoe goed je gezocht hebt?

Als je hulp nodig hebt met het maken van een website, stuur een mailtje en ik zal kijken wat ik kan doen.

MvG,
RvB
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s