login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ CSS ] Input CSS

Offline shibble - 11/12/2006 23:12
Avatar van shibbleMySQL interesse Goedeavond,

Ik ben blij met de site eindelyk in CSS is gelukt zit ik met het volgende probleem hij wilt niet me background instellen hij gebruikt gewoon de standaart input gedoe inplaats datgene wat ik wil weet iemand hoe dat kan?

form
  1. <form action="" name="login_form" method="post">
  2. <input class="input_text" type="text" name="username" value="Username" /><br />
  3. <input class="input_text" type="password" name="password" value="Password" /><br /><br />
  4. <center><input class="input_button" type="submit" name="login" value="" /></center>
  5. <form>

CSS
  1. /* inputs, textarea's, selects etc */
  2. .input_text {
  3. background-image: url(images/textfield_bg.gif);
  4. width: 153px;
  5. height: 19px;
  6. font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
  7. font-size: 11px;
  8. }
  9. .input_button {
  10. background-image: url(images/button_bg.gif);
  11. width: 51px;
  12. height: 16px;
  13. }

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dreamworld - 12/12/2006 00:45 (laatste wijziging 12/12/2006 00:49)
Avatar van dreamworld HTML beginner Het kan op 2 manieren... of je geeft een class mee aan het input veld of je zet dit in je css file:

input {
width: 100px;
height: 100px;
}

Dat laatste is even een voorbeeld kwa waardes maar het gaat erom dat je input gebruikt in je CSS file, dus zonder die . ervoor.

Succes!

EDIT: ik zag dat je alle input velden een class had meegegeven.. Dus dat 1e van mij helpt dus nie, wat naar mijn weten wel zou moeten werken want ik doe precies hetzelfde, alleen maak ik geen gebruik van achtergronden
Offline shibble - 12/12/2006 00:52
Avatar van shibble MySQL interesse Hoe doe jij het dan xD?
ik vraag het mezelf ook af waarom het niet doet het zou gewoon moeten doen namelijk.
Offline dreamworld - 12/12/2006 02:24
Avatar van dreamworld HTML beginner Ik heb het even voor je getest, ook met een afbeelding als achtergrond. Ook op die 2 manieren zoals ik zei en op beide manieren werkt het. Dus als ik het inputveld een class mee geef en als ik gewoon input in m`n css file zet ipv .input

Dus jouw probleem moet ergens anders liggen... Maar waar weet ik zo 1,2,3 want ik zie ook zo niks geen fouten in je stukje code en css gedeelte.

Kun je een voorbeeld online zetten?
Offline shibble - 12/12/2006 11:10
Avatar van shibble MySQL interesse Hier staat mijn voorbeeld online:

http://www.team-licensed.com/previeww/index.html

Sjah ik weet zelf ook niet het probleem, want er zitten geen fouten in togh wilt die het niet doen 
Offline dreamworld - 12/12/2006 16:29 (laatste wijziging 12/12/2006 16:30)
Avatar van dreamworld HTML beginner Je hebt een simpele afbeelding als achtergrond voor die input velden. Dit kan je ook met CSS doen he..

Dit word dan:

.input_text {
width: 149px;
height: 19px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 11px;
border: 1px solid #000000;
background-color: #FFFFFF;
}

Werkt dat wel?
Offline shibble - 12/12/2006 16:50
Avatar van shibble MySQL interesse Ja dat had ik al door dat had ik ook al gedaan vergeten te zeggen dat werkt ja, maar dan zit ik alleen nog met het button probleem of ik maak die ook gewoon. zoals die andere xD!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s