Ik ben nu eindelyk overgegaan om CSS maar is te gaan leren maar nu zit ik eigenlijk met 2 problemen.
Probleem 1:
Nu ik de site in CSS heb kunnen coden, zit ik met het probleem dat ie in firefox gewoon zwaar bugged is en in Internet Explorer ziet de site er gewoon tiptop prima uit nergens last van, ik heb al verschillende manieren geprobeerd maar het lukt me gewoon niet heb de site ook al opnieuw inelkaar lopen te flanselen maar is me ook niet gelukt.
bekijk het maar is in Firefox en zie je dat de layout gewoon zwaar gaar eruit ziet en als je het met Internet Explorer bekijkt is er gewoon geen 1 probleem te vinden.
Probleem 2:
Hoe mensen het voor elkaar krijgen ik zou het niet weten met CSS, maar ik krijg me pagina niet gecentreerd iemand die er een oplossing voor weet?
Ahzow, tuurlijk is het niet een nutteloze opmerking zo zie je dat IE7 goeie upgrade heeft gehad omdat het zelfde als firefox gaat functioneren, maar je weet er helaas geen oplossing op dat is wel jammer, misschien iemand anders die me er verder mee kan helpen?
mss kan je hier meer mee (ik ben niet echt in de mood om te gaan spitten )^^
uit de tidy plugin voor firefox
Citaat:
line 35 column 5 - Warning: <embed> is not approved by W3C
line 47 column 4 - Warning: <div> anchor "sponsor" already defined
line 49 column 5 - Warning: <div> anchor "sponsor1" already defined
line 53 column 4 - Warning: <div> anchor "sponsor" already defined
line 55 column 5 - Warning: <div> anchor "sponsor1" already defined
line 67 column 4 - Warning: <div> anchor "aninfo" already defined
line 85 column 4 - Warning: <div> anchor "nminfo" already defined
line 93 column 4 - Warning: <div> anchor "nminfo" already defined
Ja ik gebruik zelf TIDY ook dat is so fijn dat ding.
gebruik het al sinds ik firefox heb maar die errors is alleen dat die div vaker dan 1 keer word gebruikt dat is togh niet erg?....volgens mij heeft het daar ook niet mee te maken.
ja dat kan ook xD nouw zal het is even proberen bedankt.
Nouw het is niet gelukt helaas, kom er niet verder misschien nog andere oplossingen?!
[b]EDIT:[/B]
Ik heb het al voor elkaar gekregen om de content div gedeelte onder het menu te krijgen door mijn menu uit de header div te halen en als aparte div te functioneren en dat is nu goed alleen als je nu de content deel kijkt zie je dat het aan elkaar zit en de copyright niet eronder dat probleem nu nog iemand die me erbij kan helpen?
Je zou ervoor kunnen kiezen om de footer uit een compleet losse div te maken (de laatste).
Het nadeel daarvan is (heb ik ook op mijn site) dat als er weinig content is, de footer mee omhoog gaat, dwars door alles heen...
In moderne/betere browsers is dat op te lossen door min-height, maar IE<=6 snapt dat niet.
(dunnow hoelang ie6 nog populair blijft, dus ik neem er maar genoegen mee)
Hoe bedoel je, Footer is nu tog ook en losse div?
en maar als je kijk in het content div gedeelte tussen de leftside en center en de center en rightside zit grijs tussen maar dat hoort niet.:x
[B]EDIT[/B]
Oke het lukt niet met position absolute en als hem als losse div zet, dan word de page ook gaar, waar ik wel achter gekomen ben is dat de pagina gaar is als ik me footer gebruk zodra ik de footer weghaal heb ik nergens meer last van...
Helaas daar wilt het ook niet meelukken,
Alvast bedankt voor het oplossen van me 2e probleem van het centreren dat werkt nu wel zoals je vast al we is opgevallen hehe .
Maar nee het werkt niet met clear: both; toe te voegen.