login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE geeft pagina met 2 kolommen weer zoals bedoeld, FF maakt er een zooi van

Offline sgrovert - 03/12/2006 19:36
Avatar van sgrovertNieuw lid Ik ben pas begonnen met CSS, en na een week van hard uitzoeken hoe het werkt een mooie pagina in IE in elkaar gezet, waarvan zowel de HTML als de CSS valideren.
Echter ging ik vandaag in FF kijken, en daar klopte er helemaal niks meer van. Wie weet wat er fout is?

http://www.stud...test2.html

Bedoeling is de div (frame) evenhoog is als de hoogste van menu en content.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Daiben - 03/12/2006 20:03
Avatar van Daiben Lid maak je gebruik van een frame?
niet alle browsers ondersteunen dat!

Offline Wim - 03/12/2006 20:05
Avatar van Wim Crew algemeen IE is de browser die zijn eigen standaarden heeft, niet firefox! je css is dus niet correct...

css validator eens raadplegen mss?
http://jigsaw.w...medium=all
Offline sgrovert - 03/12/2006 20:40 (laatste wijziging 03/12/2006 20:52)
Avatar van sgrovert Nieuw lid Ik krijg hier een aantal waarschuwingen opeens die ik eerst niet had. misschien komt het omdat ik direct de stylesheet ingevoerd had ipv de url.

Maar ik heb gemerkt dat FF moeite heeft met
#frame, #menu, #content{
height:10px;
}

Als ik deze weglaat zet hij de text wel allemaal op de goede plek, alleen wordt de div frame dan evenlang als de div content.
Dit geeft problemen op het moment dat content korter is dan het menu. De grijze onderrand komt dan onder het menu door te lopen en valt onder het menu weg.
Hoe kan ik zorgen dat de div frame evenlang wordt, als de langste van menu en content?

(bij deze voorbeeld dat in link staat aangepast om te laten zien wat gebeurd).
Offline timo - 03/12/2006 20:55
Avatar van timo PHP ver gevorderde steeds apart #frame { height: 10px; } #menu... ervan maken
Offline sgrovert - 03/12/2006 21:03 (laatste wijziging 03/12/2006 22:52)
Avatar van sgrovert Nieuw lid Probleem opgelost. Er moest overflow:hidden bijgezet worden, zodat #frame met de grootste mee oprekken.

Echter werkte dit niet meteen goed in Ie omdat deze alleen goed werkt als er ook een height in dezelfde div gezet is.
Daarnaast werkt die alleen goed als er geen height in body opgegeven is. Dus daar moest heigt:100% weg.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s