login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Optimale "witdt" van site

Offline Tony_mortana - 15/11/2006 17:55
Avatar van Tony_mortanaPHP interesse Vraag aan iedereen welke breedte hij zijn sites maakt.
Iedereen probeerd meestal te voorkomen dat mensen
van links naar rechts moeten scrollen.

Weet iemand ook de optimale breedtes van een site voor
de scherm maten:
640-480
800-600
1024-768

Zijn er misschien standaard maten die worden gebruikt,
bv bij 640 een width van 600px;

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 15/11/2006 17:58
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik ga er nu vanuit dat men een resolutie heeft van minimaal 1024 x 768. Verder gebruik ik nooit de totale breedte, maar rond de 800 ofzo. En de hoogte is meestal wel meer dan 768, maar dat is niet zo erg.
Offline gothmog - 15/11/2006 17:58
Avatar van gothmog Lid Ik maak hem meestal zo'n 800 breed, dit ook omdat ik het niet zo mooi vind als het hele scherm gevuld is. Maar dat ligt per persoon anders.
640-480 px. is afgeschreven, die kom je echt bijna niet meer tegen.
Maar 800x600 nog wel heel af en toe.
Dus zou ik hem ong. 780 breed maken als je helemaal niemand wilt laten scrollen.
Offline Gerard - 15/11/2006 18:58
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit ligt er natuurlijk ook maar aan wat je doelgroep is. Over het algemeen zal je websites ontwikkelen voor een resolutie van 1024 x 768 en mag je jezelf best 950 pixels breed permiteren.
Offline Nowan - 15/11/2006 20:54
Avatar van Nowan Nieuw lid Als je site geen echte afbeelding als banner heeft, kan je opteren om te werken met procenten, bv. width="100%", dat heeft als voordeel dat je website zal ge-rescaled worden.

in "em" werken kan ook helpen, dat is een andere eenheidsmaat dan bv px of cm. "em" is gebaseerd op de basispixelgrootte van de (tekst die je gebruikt /) browser als ik me niet vergis... Daar kan je wat meer over opzoeken als je wil.

Maar opnieuw: dit hangt een beetje af van hoe je website is opgebouwd. (je kan hem ook specifiek bouwen zodat je met % kan werken...)
Offline Tony_mortana - 15/11/2006 21:51
Avatar van Tony_mortana PHP interesse Bedankt voor jullie info.

Ik maak vaak alleen voor websites die al bestaan
een beheer pagina zodat gebruikers zelf de site kunnen aanpassen.

Nu zitten daar nogal veel knoppen en andere menu's in
waardoor ik echt de breedte van te voren bepaald moet zijn
zodat alle menu's goed blijven staan.

Meeste mensen werken denk met rond de 800 px

Dacht dat misschien er ergens een site was met
maten onder elkaar of zo  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s