login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hyperlink om div heen

Offline Metalhead - 13/11/2006 19:42 (laatste wijziging 13/11/2006 19:44)
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Ik heb met div'jes knopjes gemaakt, maar nu werkt het klikken niet helemaal goed (in IE).

Ik heb dit in mijn code staan;
  1. ...<a target="contentframe" href="../aktua.html"><div class="button">Aktua</div></a>
  2. <a target="contentframe" href="geschiedenis.html" ><div class="button">Geschiedenis</div></a>
  3. <a target="contentframe" href="../bezetting.html"><div class="button">Bezetting</div></a>
  4. <a target="contentframe" href="agenda.html"><div class="button">Agenda</div></a>
  5. ...

etc...

Dit werkt in firefox en safari etc goed, maar alleen weer onder internetexplorer niet.

Volgens mij werkt het wel goed, zover ik kan zien, maar klopt de muis niet (dus je krijgt geen handje maar een tekst-selectie-icoontje I )

En ik wil liever de link en de div niet omdraaien, aangezien je dan precies op de tekst moet klikken.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/11/2006 20:36
Avatar van Stijn PHP expert in je button class vervang je de mouse cursor door volgende:

1. cursor:text;

Je hebt volgens mij wait ofzo genomen...
deze werkt in beide browsers.

stijn
Offline Metalhead - 14/11/2006 19:17
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik heb helemaal geen cursor ingesteld.
(En dat werkt trouwens ook niet)...

Het probleem is dat Internet Explorer geen hyperlink-tags om een div (of button) heen ondersteunt. Omdat de div het voorste object is, wordt bij IE de cursor aangepast adhv de div (dit is dus een tekst-icoontje) en Firefox ziet dat het een link is, dus die geeft wel het goede icoontje weer...

Het gaat trouwens om het menu in deze site;
http://www.derietsnieders.nl
Offline ReneeJ - 14/11/2006 23:19
Avatar van ReneeJ HTML interesse je zou ook een menu met lijsten kunnen proberen?
dus met <ul>'s en <li>'s
dat werkt vaak wel in elke browser hetzelfde en die kun je ook makkelijk stijlen.
Offline Pieter - 15/11/2006 07:58
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Je kan doen zoals ReneeJ zegt, of je kan ook de class meegeven in de a href ipv elke keer een nieuwe div te openen.
Maar een lijst is natuurlijk netter.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s