login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 divs horizontaal centreren maar ze moeten boven elkaar staan

Offline gosa - 08/11/2006 10:51
Avatar van gosaNieuw lid Hallo iedereen,

Ik heb 2 divs die ik wil centreren maar ze moeten ook boven elkaar getoond worden.

In de eerste div heb ik een image(een png)
In de 2de div heb ik een flash file met transparency die ik boven de png wil tonen.

Dit is wat ik verlopig heb.

body {
text-align: center;
}
.centerdiv {
margin: 0px auto;
text-align: left
}

Weten jullie een oplossing op 2 divs boven elkaar te plaatsen en die dan te centreren op een pagina?

Alvast bedankt.

Gosa

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 08/11/2006 10:56
Avatar van Thomas Moderator Horizontaal centreren, verticaal centreren, of beide?

Maak een omringende div met margin: 0 auto; en zorg dat beide divs onder elkaar komen te staan met clear: both oid .
Offline smoos - 08/11/2006 11:01 (laatste wijziging 08/11/2006 11:02)
Avatar van smoos PHP gevorderde clear is alleen nuttig voor float.

Hoezo 2 divs?

Je kan dat plaatje tog ook als zijn achtergrond doen en de flash in de div.
Offline CHIR - 08/11/2006 11:02
Avatar van CHIR Nieuw lid Dat kan volgens mij niet op normale wijze. Wat welk kan is het plaatje op de achtergrond plaatsen in je ene div en dan de andere div binnen deze div zetten.
dus voor je style iets als:
  1. <style>
  2. #1 { background-image: url(plaatje.png'); background-position: center; background-repeat: no-repeat; }
  3. .2 { align: center }

(wat overigens beter in je css-bestand kan natuurlijk)
en in je html:
  1. <div id="1">
  2. <div class="2">
  3. /* jouw flash file /*
  4. </div>
  5. </div>
Offline smoos - 08/11/2006 11:06
Avatar van smoos PHP gevorderde en dat van chir kan je natuurlijk ook in 1 div doen, daar heb je helemaal geen 2 divs voor nodig
Offline CHIR - 08/11/2006 11:09
Avatar van CHIR Nieuw lid Haha, ja dat klopt   was zo lekker bezig, dacht kom, waarom zou ik makkelijk doen als het ook moeilijk kan  
Offline gosa - 08/11/2006 11:29
Avatar van gosa Nieuw lid Amai, zo snelle reacties.
Iedreen is goed wakker zo te zien 

Ik ben wel vergeten zeggen dat ik al een image gebruik voor een achtergrond en die is redelijk groot kwa resolutie, zodat mensen zowel op 1024 x 768 als die op 1280 x 1024 een achtergrond zien.
Mensen met 1024 x 768 zien dan iets minder maar dat geeft niet omdat het een algemeen achtergrond is.

In de eerste div heb ik png die eigenlijk ook als een achtergrond dient maar die moet dus wel gecentreerd zijn. En daar bovenop wil ik een flash movie tonen want dat is eigenlijk mijn menu.

Dus ik heb een algemeen achtergrond (vb. grijze afbeelding).
Dan zou ik een image willen centreren (vb. een witte content box) en daar bovenop wil ik mn menu tonen die in flash werd gemaakt.

Dan zou ik via flash en php een andere div onderaan gaan opvullen met content van bestaande html pagina's met include...

Maar ik zou wel verder kunnen denk ik als ik er zou in slagen om die 2 divs boven elkaar zou kunnen plaatsen en die nog horizontaal centreren.

Hopelijk hebben jullie nog goede ideëe of is dit mogelijk?
n
grtz,

Gosa
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.265s