login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost] css AND IE

Offline Soebam - 06/11/2006 15:22 (laatste wijziging 06/11/2006 15:58)
Avatar van SoebamHTML ver gevorderde Helleep!

Ik ben behoorlijk gefrustreerd door IE. Ik ben (nog steeds, dezelfde:P) layout aan het omzetten van .psd naar html & css. Even wat links:

De pagina
De css

Het werkt oké nu, behalve in IE. Kijk maar eens. Ik heb als oplossing ook al .tekstvlak
  1. .tekstvlak
  2. {
  3. position: relative;
  4. top: -321px;
  5. }

meegegeven maar dan krijg je (logischerwijs) onderaan 321 pixels lege ruimte en dat is ook niet oké. Ik loop een beetje vast op wat de juiste oplossing hiervoor is en hoop heel erg dat iemand hier gewoon even zegt; oh maar dat moet zo.. 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/11/2006 15:43
Avatar van Thomas Moderator Bij mij valt in IE een hoop tekst weg - is dat je probleem?
IE is volgens mij van mening dat zaken die volgens de browser buiten het scherm vallen, niet getoond hoeven te worden. Dat verklaart waarschijnlijk het gedrag. Werk (dus) niet met negatieve waarden.

Ik had eerst ook CSS die werkte met left: 50% en een negatieve margin-left (met de helft van de breedte van de content-div) om mijn pagina te centreren. Dit is 100% CSS-valid bij mijn weten, maar IE maakte de linkerhelft van mijn pagina niet-klikbaar omdat dit blijkbaar volgens IE "buiten het scherm" viel ofzo.

Vaagheid...

Probeer het eens zonder negatieve waarden. Dat werkt wellicht beter. Of geef even aan waarom hetgeen je wilt bereiken anders niet gaat (zonder negatieve waarden).
Offline Soebam - 06/11/2006 15:57
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ja de weggevallen tekst was mijn probleem. Negatieve waarden zijn inderdaad niet goed..

Ik heb het nu opgelost!! Sorry dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen. Mijn div met class="tekstvlak" was eigenlijk overbodig dus ik heb die eruit gehaald en de css wat aangepast. Nu werkt het prima Zo blij.

Het resultaat staat wederom online op dezelfde plek dus als je beniewd bent, kijk gerust.

FangorN toch ontzettend bedankt voor je reply 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s