login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

woord wrap

Offline Wouwie - 17/10/2006 18:05
Avatar van WouwieNieuw lid Hallo 

Een klein eenvoudig vraagje waar ik eigenlijk nog nooit een sluitend antwoord heb op gevonden. De afmetingen van mijn site zijn uitgedrukt in pixels (dus niet procentueel). Als een gebruiker nu een tekst ingeeft die langer is dan de breedte van mijn site (bv. een url), dan klopt mijn layout niet meer.

Het vreemde is: IE lost dit zelf perfect op maar firefox kan daar absoluut niet mee om. Hier een voorbeeld: http://ada.untergrund.net/showdemo.php?demoid=396.

Is daar eigenlijk een simpele oplossing voor? Zoals gezegd, eigenlijk gebeurt dit enkel als iemand bv. een url in zijn tekst plakt want een gewone tekst is nooit zoalng zonder spaties maar het ziet er toch niet uit.

Alvast bedankt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nrzonline - 17/10/2006 21:34 (laatste wijziging 17/10/2006 22:22)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde
  1. <head>
  2. <titletroep>
  3. </head>
  4. <body>
  5. <style>
  6. .divje {
  7. width: 200px;
  8. }
  9. </style>
  10. <table width="300">
  11. <tr>
  12. <td width="100%"><div class="divje">Een simpel stukje tekst zonder enters. Vandaar dat hij normaalgesproken de pagina zou uitrekken. De div die insgesteld staat op 200px voorkomt dit.<div></td>
  13. </tr>
  14. </table>
  15. </body>
  16. </html>

*edit*
Oops, ik las niet duidelijk genoeg Dit werkt inderdaad niet als er één zin zo lang is. Ik zou even verder kijken, misschien dat ik nog een mogelijkheid kan vinden.
Offline ismatopius - 17/10/2006 22:31
Avatar van ismatopius Nieuw lid dit moet je met css doen, je maakt dus gewoon een div aan zoals hierboven in de css klasse voeg je gewoon nog toe:
overflow: scroll;
--> hiermee geeft de browser een scrollbalkje weer als de tekst te lang is
OF
overflow: hidden;
-->de tekst die te lang is wordt niet weergegeven
Offline Nrzonline - 17/10/2006 22:42
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ja, ik denk wel dat zoiets in ieder geval een goede (tijdelijke) oplossing is. Ik heb zitten zoeken naar wraps uit scripts en zelfs uit het phpBB forum, maar echt iets goeds om links te wrappen kan ik niet vinden. Aangezien ze allemaal de link ook in stukken opdelen, waardoor deze niet meer functioneerd.
Offline Thomas - 18/10/2006 10:54
Avatar van Thomas Moderator Misschien als je de tabel-cel waarin de tekst staat expliciet een breedte geeft (de breedte van de tabel)?
Ook zou je voor de P-tag (waarin de reacties staan) een speciale stijlklasse kunnen geven.
Offline Wouwie - 21/10/2006 14:08
Avatar van Wouwie Nieuw lid Bedankt voor de reacties. Eigenlijg vind ik dat de browser dit moet doen. En inderdaad, zowel IE als Opera geven de pagina perfect weer. enkel Firefox wil niet mee (
Offline Nrzonline - 21/10/2006 15:09
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Echter heb ik er nu dus voor gekozen dat links niet zijn toegestaan Maarja, dat zou in jouw geval wel niet van toepassing zijn.
Offline Wouwie - 23/10/2006 23:31
Avatar van Wouwie Nieuw lid Als tijdelijke ,oplossing zou ik de overflow: hidden hebben gebruikt, maar IE7 ondersteunt dit blijkbaar niet. Firefox wel. Opera doet het zowieso goed met elke pagina, zonder css.

Soms is het toch frustrerend om websites op alle gangbare browsers er perfect te laten uitzien  
Offline Nrzonline - 24/10/2006 01:34
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde
Citaat:
Soms is het toch frustrerend om websites op alle gangbare browsers er perfect te laten uitzien

Onbegonnen werk tegenwoordig 
Als je iets op IE7 & FF goed hebt, dan tript Opera hem weer..
Als je opera en IE7 goed hebt, dan tript FF hem weer..

Driving me crazy Daarom houd ik het nu maar meestal op IE(7) & FireFox.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s