login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeelding popup-layer

Offline threedme - 05/10/2006 11:34 (laatste wijziging 05/10/2006 14:39)
Avatar van threedmeNieuw lid De div onderaan in mijn code moet horizontaal gecentreerd worden wanneer de 'layer' geactiveerd wordt. Hij doet dit, maar de pagina verschuift steeds naar positie 'nul' (linksboven dus). Het is een zeer brede pagina (3600px breed). Dus wanneer je op bijvoorbeeld positie 2000px op een link klikt, zou de div gecentreerd in je scherm moeten verschijnen, zonder dat de pagina terug naar zijn beginpunt springt.

1. <head>
  2. <script type="text/javascript">
  3. function showText() {
  4. obj = document.getElementById("afbeelding");
  5. obj.style.display == "block" ? obj.style.display = "none" : obj.style.display = "block";
  6. }
  7. function hideText() {
  8. obj = document.getElementById("afbeelding");
  9. obj.style.display == "block" ? obj.style.display = "none" : obj.style.display = "none";
  10. }
  11. </script>
  12.  
  13. </head>
  14.  
  15. <body>
  16. <li><a href="#" style="background-image: url(afbeeldingen/project_01/thumbs/ho_neovius_03.jpg)" onclick="showText();"></a></li>
  17.  
  18. <div id="afbeelding" style="position:absolute; left:50%; margin-left: -512px; top: 40px; display:none; width: 1024px;
  19.  
  20. height: 576px; z-index: 50; background-image: url(afbeeldingen/project_01/neovius_03.jpg);" onclick="hideText();">
  21. </div>
  22. </body>

[edit]
Niet naar positie 'nul' verplaatsen is opgelost door href="#" te verwijderen, maar de afbeelding wordt nog steeds gecentreerd op 50% tov. positie 'nul' en niet tov de positie waar ik mij op dat moment bevindt. Ik vind mezelf niet duidelijk klinken, dus al jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het wel? 
[/edit]

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 05/10/2006 13:45
Citaat:
en niet tov de positie waar ik mij op dat moment bevind
Misschien moet je dan position: relative (=t.o.v. het element waar het in zit) in plaats van position: absolute (=t.o.v. de linker bovenhoek) gebruiken?
Offline threedme - 05/10/2006 14:11
Avatar van threedme Nieuw lid De div zit in geen enkel element. Hij 'zweeft' boven de volledige pagina.
Heb wel net geprobeerd een div er rond te zetten, position hiervan fixed (zodanig dat die altijd op dezelfde plaats op het scherm blijft staan) en position van de afbeelding-div relatief, maar zonder resultaat.
Offline Thomas - 05/10/2006 14:36
Avatar van Thomas Moderator Je div heeft geen sluitings-tag?
Offline threedme - 05/10/2006 14:38 (laatste wijziging 05/10/2006 14:41)
Avatar van threedme Nieuw lid Sorry, in de code die ik gepost heb idd niet, maar in mijn bestand wel...

Heb de sluitingstag hier in de code ook snel even aangepast.
Helpt het als ik de volledige code post?
Offline Dark_Paul - 05/10/2006 15:31 (laatste wijziging 05/10/2006 15:32)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde
Citaat:
Heb wel net geprobeerd een div er rond te zetten, position hiervan fixed (zodanig dat die altijd op dezelfde plaats op het scherm blijft staan)

Heb je de posities goed ingesteld? Die 'container' moet je position: relative; geven en dan positioneren. Als je je afbeelding dan position: absolute; binnen die 'container' geeft, zal ie tov de linkerbovenhoek van je 'container' positioneren.
Offline threedme - 05/10/2006 16:33 (laatste wijziging 05/10/2006 16:57)
Avatar van threedme Nieuw lid Ik wil jullie alvast bedanken voor de hulp, maar ik ben spijtig genoeg nog niet tot een oplossing gekomen. Heb daarom m'n testversie van de site snel even online gezet. Dit zal alvast een duidelijker beeld geven waar ik naartoe wil. Klik op de derde thumbnail (daar waar de muisaanwijzer niet verandert in een handje) om de grote foto te openen. (daar gaat het mis)

http://users.te.../index.htm
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.319s