Het is niet slim om je layout te bouwen met een tabel. Daar gebruik je divs voor. Tabellen zijn voor het ordenen van gegevens. Als je er niet uit komt hoor ik het wel :-)
Jammer, had het dan eerst op het forum gevraagd. Dan zou dat je wel afgeraden worden. Je code is bagger. Sorry dat ik het zo moet zeggen. Je hebt de slicetool gebruikt in Photoshop. Dat is prima. Maar de gegenereerde HTMLcode is absoluut slecht. Dat is ook algemeen bekend. Het is een kleine moeite om je layout om te zetten naar divs. Wil je dat niet, werk dan met Frontpage ofzo.
Nrzonline heeft mij aangeraden om tables te gebruiken en ik vraag om hulp of het al wat beter is maar nee alleen maar commentaar is dat de manier om te helpen.
Generix, bedankt maar weet je misschien hoe ik het beter kan maken dan? Met welke codes.
Ik heb je verteld dat je beter gebruik kunt maken van divs ipv tabellen. Divs zijn voor het positioneren van een layout. Ik kan je eventueel wel helpen, maar probeer er eerst zelf uit te komen.
*zucht* Maak er alsjeblieft niet weer zo'n 'divs vs. tabellen'-discussie van...
Supremecars vraagt het in tabellen, help hem dan met zijn tabellen.
Geef hem desnoods een tip van 'je kunt misschien beter divs gebruiken', maar maak er hier geen discussie van
Kan hij alsnog zien of hij gebruikt gaat maken van divs...
Nu heeft nrzonline mij aan geraden om tabbelen te gebruiken omdat die beter zijn en makkelijker dan div's.
Nu heeft hij ook gezegd probeer het op sitemasters.be te vragen of ze je daar kunnen helpen als ik er niet ben en je komt er niet uit.
Nu is mijn vraag:
Ik moet de buttons, het logo, de content (3x links|midden|rechts) in elkaar krijgen.
Maak een hoofdtabel met 3 rijen. In een rij doe je je header.
In de 2e rij maak je 3 cellen, voor buttons, content en rechtsmenuutje (dat kan je aanpassen zoals jij 't wilt). In die cellen bouw je de paginas dan op in aparte tabellen, genestelde tabellen.
In de derde rij maak je je footer.
Dus zoiets:
NP voor mij he...
Maar toch ook rekekning houden dat er hier ook leden zijn die (nog) niet werken en dus geen geld hebben voor dergelijke programma's aan te kopen...
Kwil het maar ff late weten
Allemaal heel mooi dat die progs dat kunnen...
MAAR :
1. De aanschaf ervan...
2. Ermee leren werken...
3. Bestaat er geen beter programma ?
Allemaal dingen waar ik rekening mee houd voor ik iets aankoop...