login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

li tut met links

Offline Bertjuh - 29/09/2006 10:32
Avatar van BertjuhHTML interesse Ik heb deze tutorial bekeken: http://www.site...amp;id=471

Erg goed, maar ik heb toch nog één vraagje. Als ik in de <li></li> een link wil zetten die bijv. een nieuwe pagina opent, hoe moet ik dat dan doen?

Als ik dit doe: <li><a href="bla.html">Bla</a></li> Dan werkt dat wel, maar is de gehele link niet meer klikbaar als met je muis buiten de tekst van de link komt. (Bij de andere nog wel, omdat je met je muis binnen de <li> tags blijft.)

Hoe maak ik dus een nette link binnen de <li> tags?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 29/09/2006 10:34
Avatar van Gerard Ouwe rakker zoals je net hebt beschreven, zo moet het 
Offline Bertjuh - 29/09/2006 11:11
Avatar van Bertjuh HTML interesse Jammer, want in de tutorial (bekijk voorbeeld) hoef je niet per-sé over de tekst van de link te gaan om de hover van de <li> te activeren, en dus de achtergrondkleur veranderen. Dan ben je weer een hoop nuttige functionaliteit van de <li> kwijt
Offline Dark_Paul - 29/09/2006 11:51
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dat kan je veranderen door aan de style van je link
display: block; mee te geven. Dan zal niet alleen de tekst een link worden, maar het hele blok om de tekst heen.
Offline Soebam - 29/09/2006 14:07 (laatste wijziging 29/09/2006 14:10)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde In de tutorial gebruik ik toch ook display: block;? Als dit niet helemaal duidelijk is kan ik dat eventueel nog aanpassen.. Ik gebruik in de tut geen links, maar zet dit bij je css:

1. a
  2. {
  3. display: block;
  4. }

Dan zou het moeten werken  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s