login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vertikale uitlijning div

Offline Mad_Mike - 28/09/2006 23:49
Avatar van Mad_MikePHP beginner Hey hallo!
Ik heb een stukje gescript en alles in FF ontwikkeld, werkt perfect etc etc... Maar nu toen ik het in IE ging bekijken leek alles goed op 1 belangrijk ding na: De vertikale uitlijning in een tabel-cel.

1. <table width="300" height="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#CCCCCC">
  2. <tr>
  3. <td align="left" valign="bottom">
  4. <div style="background-color:#999999; width:100%; height:50%; "></div>
  5. </td>
  6. </tr>
  7. </table>

Dit is wat ik heb als voorbeeld.

Wil dus een ingekleurde div hebben in een tabel cel. Deze div wil ik een hoogte en breedte kunnen meegeven in % En deze div moet vanuit de onderkant van de cel beginnen.
Dit werkt perfect in FF, maar in IE wordt de fiv vanaf de bovenkant van de tabelcel getekend 

Wel werkt het in IE als ik de height weg laat of in px aangeef. Maar het moet juist in % omdat het moet 'mee-sizen' als de pagina bijv groter / kleiner gemaakt wordt.

Iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 29/09/2006 09:19 (laatste wijziging 29/09/2006 09:30)
Avatar van Thomas Moderator Hoeveel regels tekst moeten er in deze div komen te staan?
En waarom combineer je divs met tables? .

Ik denk dat je beter met een achtergrond-image kunt werken.
Offline xSc - 29/09/2006 09:29
Avatar van xSc Onbekend CSS heeft veel mogelijkheden m.b.t. uitlijning en positionering. Maak daar consequent gebruik van en vervang je tables door divs.
Offline Mad_Mike - 29/09/2006 10:08 (laatste wijziging 29/09/2006 10:08)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Het probleem is iets complexer dan het voorbeeld:

Serverside wordt er dynamisch een tabel gegenereerd. Deze heeft een width en height van 100% (omdat het beeldvulled moet zijn ten alle tijden).
Verder zijn het aantal kolomen steeds verschillend. En wil per kolom uiteindelijk een gekleurde balk tot een bepaalde hoogte laten komen.

Het moet uiteindelijk een live weergave van bepaalde gegevens worden, welke dmv ajax worden opgehaald.

Heb in het voorbeeld gebruik gemaakt van een div, maar kan bijv ook een img zijn. Echter, ook met img zelfde probleem in IE.
Offline Thomas - 29/09/2006 11:53
Avatar van Thomas Moderator Als je divs vanaf de onderkant van een omringende div wilt tekenen, dan kun je margin-top gebruiken?
Wil je een soort van staafdiagram in divs maken?

Het zo erg helpen als je je probleem verder concreet maakt.
Offline Mad_Mike - 29/09/2006 12:04
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Het uiteindelijke doel is idd een staafdiagram te maken.
Ik snap wat je bedoeld met die div's. Ik ga kijken of het daarmee gaat lukken.

Bedankt alvast!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s