login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link in class kleurt niet

Offline Dark_Paul - 28/09/2006 19:59
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Hej,

Ik snap er echt niets meer van waarom mijn link niet goed gekleurd wordt. De class klopt, als ik de tekst gewoon neerzet klopt de kleur, maar zodra ik er een link van maak wordt ie donkerder. Hij doet niets met de kleur-eigenschap. Als ik in de class bijvoorbeeld te tekstgrootte aanpas doet ie dat wel, maar de kleur pakt ie niet. Andere eigenschappen werken ook. Als ik de link-eigenschappen die in de container gedefiniëerd zijn weghaal, word de link paars, terwijl de class duidelijk zegt dat ie dat niet moet. Ik snap er echt niets meer van waarom ie 't niet doet.
De CSS vind je op http://www.plaatscode.be/2751/
en de code op http://www.plaatscode.be/2752/
De pagina is XHTML 1.0 Valid en de CSS is ook valid (de enige waarschuwingen zijn: je hebt geen achtergrondkleur opgegeven voor ..; en het is beter een algemeen font als laatste alternatief op te geven). 'class="subheader"' aan de link toevoegen heeft ook geen effect.
Snapt iemand er iets van?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lasdesigner - 28/09/2006 23:08
Avatar van lasdesigner PHP beginner doe eens
#submenu:hover { } ipv submenu a:hover {}
Offline Dark_Paul - 29/09/2006 08:41 (laatste wijziging 03/10/2006 13:54)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Okej, dom van me. Ik ben vergeten uit te leggen waar 't probleem zat..
Overal werkt het gewoon, behalve bij de class 'subheader'. Ik zet een link in de de nieuwstitel en dan wordt ie gewoon kleur #bdbdbd ipv #ebebeb, terwijl in de class duidelijk staat dat ie zowel voor een link als voor gewone tekst #ebebeb moet gebruiken. Als ik er geen link van maak doet ie 't wel.
Sorry, maar heeft er niemand een idee? Ik heb nog van alles geprobeerd, maar hij pakt de kleur in de class niet. Alle andere eigenschappen die ik in de class zet, geeft ie wel goed weer, maar de kleur niet, wat ik nogal vreemd vind.. Ook omdat het alleen bij deze ene class is..
Offline Thomas - 03/10/2006 14:32
Avatar van Thomas Moderator Onderdeel actieve berichten heeft niet "subheader" als hyperlink-class. Verder zie ik niets vreemds, wellicht wordt die #ebebeb overgeerfd van #container of ander bovenliggend element / div?

Probeer anders je pagina eens fatsoenlijk te refreshen en/of cache weg te gooien?
Offline Dark_Paul - 03/10/2006 15:12 (laatste wijziging 07/10/2006 21:39)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik heb al verschillende 'harde' refreshes gedaan (Ctrl+f5). Als ik andere dingen wijzig en refresh doet ie dat ook met een normale refresh, dus daar zal 't niet aan liggen.
Onderdeel 'Actieve berichten' heeft wel de class subheader, het gaat namelijk alleen over de subheaders.
Het probleem zit eigenlijk in de link in de nieuwsberichten. De titel is een link, als je daarop klikt krijg je het hele bericht te zien. Het probleem is dat die titel de verkeerde kleur krijgt, de class subheader (er staat een div met class="subheader" omheen) geeft een link een kleur mee. Dat de container een andere heeft maakt niets uit, de binnenste style wordt gebruikt en als ik de kleur bij de container weghaal worden alle links paars of blauw.

Edit
Ik heb 't opgelost. Wat blijkt nou (is een les voor iedereen denk ik). Een ID gaat boven een Class blijkbaar. Omdat mijn container het ID container was gingen die link-eigenschappen boven de link-eigenschappen van de class, ook al was de class genest in de Container. Ik heb 't opgelost door mijn container een class te maken ipv een ID.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s