login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vaste hoogte in CSS

Offline Anoniem - 12/09/2006 20:39
Avatar van AnoniemPHP gevorderde Ik heb een nieuw design voor mijn site gedownload van owd.org, maar zoals je ziet wordt de 'footer' uitgerekt. Weet iemand hoe je die footer een vaste hoogte kan geven?

Index
CSS

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 12/09/2006 20:48
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde
  1. /* footer */
  2. .footer {
  3. position: static;
  4. background: #0094D6 url(../images/bgfooter.gif) repeat-x;
  5. color: #C1DEF0;
  6. font-size: 1.1em;
  7. height: 40px; < die aanpassen naar wensen
  8. text-align: center;
  9. }

Zoals je ziet moet je height: ..px; gewoon aanpassen. Ik heb line-height: 40px; ertussenuit geknipt, dit zorgt er namelijk voor dat tekstregels een hoogte van 40px krijgen en daardoor zal je footer ongetwijfeld rekken.
Offline Anoniem - 12/09/2006 21:22 (laatste wijziging 12/09/2006 21:24)
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Dat had ik ook al geprobeerd, zie hier het resultaat:
http://rienvanh...height.png
Dat werkt dus niet ...
Iig bedankt voor je reactie!
Offline Dark_Paul - 12/09/2006 21:46 (laatste wijziging 12/09/2006 21:47)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Probeer eens wat er gebeurt als je line-height: 40px; verkleint naar bijv. 25px;
Ik vind 't eigenlijk wel raar dat ie rekt, want nergens heeft de container een vaste hoogte opgekregen waardoor ie zou kunnen gaan rekken. Er is geen reden voor om te rekken..
Offline Anoniem - 12/09/2006 21:54 (laatste wijziging 13/09/2006 17:24)
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Nee dat werkt ook niet...

Zo zou ik het willen hebben:
http://rienvanh...ds/001.png

Dus de footer een vaste hoogte met een bepaalde afstand tot het menu.
Offline Dark_Paul - 13/09/2006 18:06
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als je de footer een vaste hoogte wilt geven en op een bepaalde afstand van het menu wilt positioneren, moet je in de footer line-height weghalen en hier gewoon height van maken. Om dit werkend te krijgen moet je er een beetje mee spelen. Omdat je je footer op een vaste plaats wilt hebben, neem ik aan dat je in je 'content' een scrollbalk wilt krijgen zodat ie niet uitrekt, maar dat informatie die buiten de div dreigt te vallen wel kan worden gezien door de bezoeker. Dat kan je oplossen door overflow: auto; toe te voegen aan je div style. Dat betekent dat er een horizontale scrollbalk in je div komt zodra de inhoud uit de div dreigt te raken.
Offline Anoniem - 13/09/2006 18:58
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Nee, ik bedoel dus dat die footer gewoon een vaste grootte heeft, en dus niet meerekt als je je scherm groter maakt, maar gewoon even groot blijft. En dat er een kleine witruimte zit tussen het menu en de footer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s