login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link (a) vraag

Offline webbiexl - 07/09/2006 20:32
Avatar van webbiexlPHP interesse kan iemand mij vertellen hoe dit werkt, ik ben benieuwd naar hoe dit toegepast wordt.

<a href="/portfolio/"><span>Portfolio</span></a>

ik ben altijd websites aan het bekijken en ben mij de laatste tijd op css (ben erg leergierig wat sources betreft) aan het richten en toen kwam ik, na dat ik de css en homepage source had geopend, deze link tegen. Het gaat mij om /portfolio/. het lijkt een map maar hij gaat naar een pagina. dus ik dacht dan zal er wel een index in de map portfolio staan maar dat was dus niet het geval.

Kan iemand mij dus uitleggen hoe dit gerealiseerd wordt? kheb het niet in een tutorial kunnen vinden ofzo... ben erg nieuwsgierig

alvast bedankt, WXL

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lasdesigner - 07/09/2006 20:34
Avatar van lasdesigner PHP beginner hij gaat naar de map /portfolio en dan naar de index (automatisch).
Offline CDNC - 07/09/2006 20:45
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde of met modwrite?
Offline marten - 07/09/2006 20:49
Avatar van marten Beheerder Wanneer je de Zend_Framework bekijkt zie je dat je een soort Controller hebt. Met mod_rewrite kan je je pagina dan aangeven dat hij die controller moet gebruiken. In de controller staan verschillende actions. Dus bijvoorbeeld add, edit en delete. Als je kijkt naar jou link heb je dus waarschijnljik te maken met een controller genaamd Portfolio. Deze kan ,misschien, meerdere acties hebben zoals add, edit enz enz
Offline riekele - 08/09/2006 13:56 (laatste wijziging 08/09/2006 13:58)
Avatar van riekele PHP beginner dit kan gewoon worden gerealiseerd met htaccess

/portpolio/ wordt in dit voorbeeld waarschijnlijk d.m.v. een RewriteRule omgezet naar index.php?module=portfolio (o.i.d.)

vb:
  1. RewriteEngine on
  2. RewriteBase /
  3.  
  4. RewriteRule ^portfolio/$ index.php?module=portfolio [L]

eerst zeg je de rewrite engine dat je hem gaaat gebruiken, dan vertel je vanaf waar hij moet zoeken, in dit geval is dat dus: jewebsite/

en de laatste regel zorgt ervoor dat jewebsite/portfolio omgezet wordt naar jewebsite/index.php?module=portfolio

edit: http://www.your...iting.html
lees deze tut maar eens door, (wel engels)
Offline Thomas - 08/09/2006 14:30
Avatar van Thomas Moderator Mja, en als je je RewriteRules wat universeler opzet, hoef je ook niet voor elke pagina een aparte rule te bakken .
Offline riekele - 08/09/2006 14:36 (laatste wijziging 08/09/2006 14:40)
Avatar van riekele PHP beginner true, maar dan kan je wel het probleem hebben dat als je wel naar een map wilt (bijv. jesite.nl/test/) dat hij die dan ook rewrite naar jesite.nl?index.php?module=test..
Offline Cosca - 08/09/2006 14:43
Avatar van Cosca HTML beginner mod_rewrite leest ook de extra slash die je erneer zet,..

als je in de map wil, laat je die gewoon zitten 

ps. je kunt ook portfolio.htm van maken of iets dergelijks,.. dan heb je helemaal geen probleem met de map
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s