PHP ver gevorderde |
|
zoals ik je vraag nu begrijp, wil je gewoon een klikbaar stukje maken in een image. Dus dat een bepaald gedeelte van je image een link is. Die maps maak ik met Dreamweaver, omdat ik eerlijk gezegd ook niet snap hoe die coördinaten in elkaar zitten ;), en omdat dat een stuk eenvoudiger is. Laad een plaatje in, teken de maps met Dreamweaver en het genereert je code. Knippen, plakken en voilà, men is klaar
@hieronder:
als je steeds een andere image hebt, dan kan je toch ook geen map maken? Want daarvoor heb je de coördinaten voor nodig, die dus kunnen variëren per plaatje (tenzij je natuurlijk in elk plaatje je 'link' op dezelfde coördinaten hebt). Of je moet voor elk plaatje apart de coördinaten instellen en dan zo de coördinaten oproepen.
Als ik je eerste reactie snap, wil je dus een achtergrond ophalen uit de db en daar een huisje overheen zetten, waarin het huisje een link is. Dat zou ik als volgt doen:
- Selecteer je achtergrond uit de db;
- Zet een nieuwe div, even breedt en hoog als je achtergrond (afmetingen ed ophalen via getimagesize() );
- Zet je uit-db-gehaalde afbeelding als achtergrond;
- Zet je huisje dan als afbeelding in de div en positioneer deze;
- Zet <a></a>-tags om je huisje heen om er een link van te maken.
|