Ik heb net IE 7 Beta 3 gedownload. Ik moet toegeven dat het er super uitziet en dat het allemaal bijzonder vlot in z'n werk gaat.
Ik ben blij dat ik al geruime tijd mijn pagina's valid xHTML & CSS maak. Met IE 7 gaat Microsoft al aardig richting de standaards. De kans is dus groot dat veel pagina's onjuist worden weergegeven door brakke code, etc.
Er kleeft echter wel een nadeel aan: het schijnt dat 'oude' IE hacks in de nieuwe versie niet meer functioneren. Microsoft heeft er wel een alternatief voor. Voor zover ik weet, is de meest redelijke om een aparte stylesheet voor de hacks te maken, met voor de aanroep een commando:
Het is mooi dat Bill Gatenkaast zn ogen ook eens heeft opgengedaan. Het is goed dat IE wat meer richting de standaards gaat. Want met wat IE nu is wil ik het niet op men computer hebben staan. (staat er nu ook niet)
Elke webdesigner / developer behoort IE te hebben Hoe kun je anders je resultaat bekijken? Het resultaat dat je ziet, is ongeveer voor 90% van de surfers van toepassing.
Microsoft probeert dus wel met IE7 de webstandaarden te ondersteunen, dus ze gaan in de goede richting ;), maja ik moet het eerst maar nog zien of ze alles niet weer verprusten
Zie hier de hacks. Let op dat de hack voor FF ook geldt voor IE 7.
Thomas - 17/08/2006 10:40 (laatste wijziging 17/08/2006 10:41)
Moderator
Citaat:
Elke webdesigner / developer behoort IE te hebben Hoe kun je anders je resultaat bekijken?
Firefox.
En deze browser zou "leidend" moeten zijn bij het ontwerpen van een site. Als je hiervoor IE gebruikt zul je na afloop meer moeten repareren dan wanneer je hiervoor FF gebruikt.
Hmm, FangorN, niet helemaal met je eens. Natuurlijk heb ik ook Firefox, maar ik bekijk het resultaat in beide browsers. Al laat je je leiden door Firefox, dan zul je na afloop ook aardig wat zaken moeten aanpassen. We hebben nu eenmaal te maken met de onvolkomenheden van IE. Verder gebruikt ruim 90% nog IE. Maar, al met al: de site moet er in beide netjes uitzien.
Elke webdesigner / developer behoort IE te hebben Hoe kun je anders je resultaat bekijken? Het resultaat dat je ziet, is ongeveer voor 90% van de surfers van toepassing.
Ik wil het niet op mn computer hebben staan. Het staat er nu wel weer op. Maar was tijdelijk ff wat anderen OSen aan het uitproberen
Ik ben het met FangorN eens. Ik heb trouwens Linux dus ik heb die zooi niet eens.
Die 90% klopt overigens ook niet. Internet Explorer is in de minderheid op deze community volgens Google Analytics, en op bv. een Linux community zal deze al helemaal in de minderheid zijn. Op de website van een appelboer zal deze in de meerderheid zijn.
Je kan daar dus geen stelling van maken IMO.
onzin, geek communities statistieken tellen niet mee
in de lage landen is het op een doorsneesite nog altijd méér dan 90% IE
..en de meeste sites hebben doorsneegebruikers
Het gros van de Firefoxgebruikers hier gebruikt deze browser, omdat de rest dat ook doet.
Je moet het wel zien zoals putbruy dat zegt. Die 90% is wel degelijk realistisch, over het algemeen gezien natuurlijk.
De statistieken van vandaag (231 bezoekers) van mijn site:
1. Internet Explorer 6.x 82.0 %
2. Mozilla Firefox 1.x 8.4 %
3. Safari 1.x 2.8 %
4. Internet Explorer 7.x 2.4 %
5. Internet Explorer 5.x 2.0 %
6. Mozilla 1.x 1.2 %
7. Internet Explorer 4.x 0.4 %
8. Opera 7.x 0.4 %
9. Opera 9.x 0.4 %
Totaal 100.0 %
Firefox mag op het gebied van standaarden (standaards? ) leidend zijn, IE blijft gewoon belangrijk. Firefoxgebruikers zijn doorgaans echte internetfreaks. De gemiddelde surfer gebruikt echter gewoon z'n standaard IE of misschien Slim browser o.i.d.
onzin, geek communities statistieken tellen niet mee
in de lage landen is het op een doorsneesite nog altijd méér dan 90% IE
..en de meeste sites hebben doorsneegebruikers
Je past je website altijd aan, aan je doelgroep. Hierbij probeer je meerdere browsers te ondersteunen... maar als wij hier een functie willen implementeren die het niet lekker doet in IE maar perfect in FF, implementeren wij die gewoon omdat de meeste vaste bezoekers hier allemaal wel een fatsoenlijke browser hebben. laten we gewoon hopen dat Internet Explorer 7 en Internet Explorer 7+ al die zaken gewoon netjes ondersteunen wat nu niet gebeurt en dan is er geen vuiltje aan de lucht.
inderdaad , firefox is meer een vrijetijds browser. Op een bedrijf moet je geen firefox gaan installeren want met één heb je genoeg (en standaard staat er dus IE op). Moest die standaard daar nu eens af zijn of je kan een keuze maken tijdens de installatie van een OS tussen verschillende browsers , maar dan zit je met geld alweer en zoals alle opensource projecten kan men daar niet tegen op.
Op een bedrijf moet je geen firefox gaan installeren want met één heb je genoeg (en standaard staat er dus IE op).
Zelfs niet de ontwikkelaars van websites (om eerder genoemde redenen)?
Ik hoop dat iedereen door heeft dat ik niet zeg welke browser je zou moeten gebruiken om je site te bekijken, ik zeg alleen dat het ontwikkelen van een site in FF voordelen heeft t.o.v. het ontwikkelen in IE.
(Overigens alle sites die ik ken die uitsluitend voor IE zijn ontwikkeld zijn zoooo brak qua code - als iets werkt, wil dat nog niet zeggen dat het klopt)
Natuurlijk moet je met deze grootste groep (noobs) rekening houden - ik zeg ook nergens dat je dat niet moet doen en dat zou ook niet erg verstandig zijn, om iets te ontwikkelen voor een specifieke browser, met als mogelijk gevolg dat alleen die 10-20% goed bediend wordt die die specifieke browser gebruikt.
Ik krijg alleen een beetje het idee dat de fans van IE in het verweer springen omdat deze browser hier zogenaamd of terecht gebashed wordt, maar daar gaat het hier even niet om. Je ontwikkelt een site imo in een browser die zo goed mogelijk het gedrag van die site in andere browsers reflecteert. Dit bespaart je gewoon tijd. Het gaat hier om de ontwikkeling (toch?). Welke browser je vervolgens gebruikt om de site te bekijken zou er dan niet of in zo min mogelijke mate toe moeten doen...
Ik vind het trouwens raar dat de nieuwe IE nog steeds ruimte laat voor hacks. Als je je browser / renderer nu eindelijk eens fixt, dan heb je al die workarounds™ niet nodig.
Op een bedrijf moet je geen firefox gaan installeren want met één heb je genoeg (en standaard staat er dus IE op).
Err, NOT? Alle bedrijven die klant zijn bij waar ik werk hebben Firefox staan. Allemaal zijn ze veel tevredener omdat alles veel sneller en efficienter gaat (zeker als ze Fasterfox er bij zetten).
Maar de discussie Firefox (of andere alternatieven) vs. IE is hier nu niet echt van toepassing, we hadden het over de webstandaarden IE.
Als 10 procent van m'n bezoekers IE gebruikt, en de site ziet er niet geweldig uit, probeer ik te redden wat er te redden valt, en voor de rest hou ik me niet bezig met het installeren van tienduizenden CSS-hacks om de boel goed te krijgen.
Ik houd gewoon rekening met IE en FF. Ik gebruik wel degelijk hacks om alles goed te laten staan. Helaas ontkom je vaak niet aan deze oplossing. Zelfs IE 6 >> IE 7 zijn er hacks nodig.
Natuurlijk FangorN maar als je enkel die regel toepast ga je een beetje teleurgesteld zijn als je site in andere browsers gaat bekijken.
Ik vind het ook niet normaal dat ze nog steeds ruimte laten voor die hacks. Dat ze zich toch gewoon baseren op mozilla in verband met hun boxmodel dan hoeft er niemand te "kloten" met hacks en fixes enz.
Ik ben al blij dat ze de png's opgelost hebben! nu dus hun boxmodel nog.
is een oplossing maar om dat dan allemaal met afbeeldingen te regelen wordt een beetje absurd. kijk eens naar de sitemasters-site en begin daar eens zonder borders te werken en alle "borders" met afbeeldingen te doen. beetje overkill voor iets waar je niets aan kan doen.
Als je dan toch per sé borders wilt gebruiken kun je in de omringende div speling inbouwen zodat een div met borders hier in past, of de breedte/hoogte van deze div nu verandert door deze borders, of niet.