login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Footer wordt in FF fout gepositioneerd

Offline Vinz - 08/08/2006 00:29 (laatste wijziging 08/08/2006 14:51)
Avatar van VinzNieuw lid Hai iedereen,

Ik ben tussen de 2de zit door bezig met een site te maken met CSS en html voor een maat van me, maar er zijn nog paar problemen waar ik niet uit geraak.

in FF geeft hij men 2 footers niet correct weer. Ze zouden onder de 2 middle divs moeten staan, en niet onder de header (als je goed kijkt zie je ze onder de middle div staan.)

In IE geeft hij het dan wel weer goed weer, alleen heb ik daar het probleem van de transperency van de .png die niet goed werkt 

voorbeeld (Vergelijk FF & IE):
De link naar het voobeeld

heeft er iemand enig id? je zou me enorm helpen

alvast bedankt!

Ook heb ik nog een klein bijvraagje;
de middle divs zouden (ipv de vaste hoogte van 550px) een variabele hoogte moeten krijgen, en deze hoogte moet zich aanpassen aan de resolutie van de bezoeker, zodat de volledige site de hoogte van het volledig browser venster gebruikt.

dit is men css

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 08/08/2006 12:13
Avatar van Ultimatum PHP expert Nadat ik de vele topics hierover nog eens zag ben ik ook maar eens gaan kloten om de footer onder de content en menu boxen te zetten en het antwoord is vrij simpel . Zet clear: both; in je footer class/id en het moet goed gaan. Bij mij werkt het tenminste goed 
Offline xSc - 08/08/2006 12:24
Avatar van xSc Onbekend ultimatum, sorry? :S
Offline Ultimatum - 08/08/2006 12:31
Avatar van Ultimatum PHP expert als je naar de screen kijkt zie je at de footer niet goed word weergegeven en ik zeg als je er nou clear: both; bij gooit moet het zijn verholpen 
Offline Vinz - 08/08/2006 14:59
Avatar van Vinz Nieuw lid bedankt ultimatum, het probleem in FF is opgelost..
alleen krijg ik in IE een raar wit lijntje dat er niet hoort te zijn 
enig idee hoe dit komt?

ook zoek ik nog steeds hoe ik mijn middle div's een automatische grootte kan laten aanemen zodat de pagina de hoogte van het volledig browser venster inneemt. (de andere div's zijn met absolute waarden).

Offline Ultimatum - 08/08/2006 15:18
Avatar van Ultimatum PHP expert zelfde topic, zelfde antwwoord 

http://www.site...p;id=16244
1ste reactie, door Ontani
Offline Vinz - 08/08/2006 15:33 (laatste wijziging 09/08/2006 03:05)
Avatar van Vinz Nieuw lid hey ultimatum, bedankt voor je antwoord.
de oplossing die je gaf heb ik geprobeerd maar ik krijg het niet werkend..

de html
de css

probs:
1. In de middle div's neemt hij gewoon de hoogte van men inhoud aan die erin komt te laden, en de resterende ruimte tussen de middle div's en de footer blijft blanco.
2. Ook verdwijnt om de een of andere reden men rechter midden div.
3. Bij "cursusdienst" wordt de middle div niet scrollable (overflow staat nochtans op auto) maar word loopt hij door onder men footer.
4. in IE wordt er een wit lijntje tussen men middle en men footer weergegeven dat er niet hoort te zijn 

Als er iemand ook maar enig idee heeft, het zou meer dan welkom zijn want het lood zakt me in men schoenen.
Ik spendeer er veeel te veel tijd dat ik op men studies zou moeten concentreren aan..

alvast bedankt op voorhand
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s